Sant Joan de les Abadesses

ERC demana que es reguli l’accés, l’aforament i la protecció del Gorg de Malatosca

• Gorg de Matatosca
El gorg de Malatosca torna a ser, un any més, un espai altament concorregut durant els mesos d’estiu i especialment al mes d’agost.

L’augment de visitants forans d’aquest espai posa en dubte el compliment de les distàncies de seguretat d’aquest espai a fi d’evitar possibles contagis de la variant delta de la Covid-19. Una alta concentració de persones que es repeteix un any després i que l’equip de govern no havia previst, malgrat tancar l’accés al públic fa un any com a mesura de prevenció per fer front a la pandèmia.

L’increment significatiu del nombre de persones està estretament lligat a pràctiques poc ortodoxes que posen en risc aquest paratge natural. Inflables, hamaques i neveres amb begudes, amb les conseqüents deixalles que s’hi deixen i s’hi acumulen. Fet que és un problema ambiental evident, per l’entorn i per la biodiversitat de l’espai, lligat a l’elevat nombre de persones que s’hi concentren i que un any més, sembla estar relacionat amb viatges organitzats a l’indret que, fins hi tot, hi arriben amb autocars organitzats.

El grup municipal d’ERC demana que es reguli l’accés al gorg de Malatosca i s’eviti la massificació de persones i s’estableixin les mesures oportunes per dotar l’indret de les eines de protecció necessàries per tal que no se’n malmeti la seva biodiversitat i la singularitat. Unes accions que s’han de prendre sense més dilacions i que el grup d’ERC plasmarà amb una moció al proper ple municipal.

Cal regular l’accés al Gorg de Malatosca a fi de preservar aquest entorn natural i evitar els efectes negatius de la massificació durant els mesos d’estiu. Cal dotar l’espai de les eines de protecció necessàries i l’Ajuntament ha d’assumir la responsabilitat de control i protecció que l’hi pertoca”. Apunta la regidora d’ERC, Elisenda Guillaumes.