Sant Joan de les Abadesses

La llista, encapçalada per l’alcaldable Sergi Albrich, presenta una renovació del 40% dels seus integrants i està constituïda per un 70% de persones independents.

Candidatura d’ERC de Sant Joan de les Abadesses

ERC de Sant Joan de les Abadesses fa públics els 21 integrants de la candidatura per les properes eleccions municipals i presenta una llista electoral amb una renovació del 40% dels seus membres. Tots ells i elles són representatius de l’àmbit associatiu, esportiu, cultural i empresarial del municipi. És a dir, persones implicades social i econòmicament amb el poble i que formen o han format part de l’engranatge bàsic que caracteritza Sant Joan; les entitats i les associacions. Així mateix, un 30% de la llista electoral el constitueixen aquells que han tingut responsabilitats al capdavant de l’ajuntament i aporten l’experiència forjada al llarg dels últims anys i un 70% dels integrants de la candidatura són persones independents que no militen a cap partit polític.

El 48% del total dels membres de la candidatura són dones. Un percentatge que arriba fins al 55% al primer tram de la llista electoral, és a dir els primers 11 llocs.

La llista que Esquerra presentarà a les properes eleccions municipals està formada per:

1.         Sergi Albrich i Viñas

19.       Josep Bosc i Canal
20.       Joan Alvarez i Pujol
21.       Aleix Caballeria i Bosch

Breu descripció dels membres de la candidatura

1. Sergi Albrich i Viñas. 32 anys. Llicenciat en Geologia i màster en Govern Local. Actualment està finalitzant els estudis de doctorat. És regidor a l’ajuntament de Sant Joan de les Abadesses des de fa sis anys i és president de la secció local d’ERC. Va ser president del grup Esplai Somnis i ha sigut membre de la junta de la Unió Excursionista de Sant Joan. Co-autor del monogràfic del programa de la Festa Major de l’any 2008 i de diversos articles científics i autor de la monografia La línia de terme, una eina bàsica per la gestió municipal. Participa activament amb l’agrupació local de l’Assemblea Nacional de Catalunya i treballa com a geòleg.

2. Elisenda Guillaumes i Cullell. 37 anys. Doctora Enginyera Agrònoma. Ha col·laborat i ha format part de diferents entitats del municipi com ara el Grup Esplai Somnis, el SAT Teatre Centre, la Unió Excursionista, la Comissió de Festes i la Veu de Sant Joan. Entre els anys 2006 i 2010 va ballar el Ball dels Pabordes. Ha sigut membre de la junta municipal de la Llar d’Infants i actualment és representant de l'AMPA al Consell Escolar de l'IE Sant Joan. Ha col·laborat amb diverses publicacions locals com ara l’editada pel Centenari de la Festa de l’Arbre l’any 2000 i a l’edició de la revista SJA l’abril del 2012. Treballa a la Gerència de Serveis d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i és Directora del Parc del Castell de Montesquiu. Mare de la Jana i la Júlia.

3. Lluïsa Pérez i Castro. 46 anys. Tècnica en dietètica i nutrició i auxiliar d’infermeria especialitzada en fisioteràpia i rehabilitació. És vice-presidenta de l’Associació de Dones de Sant Joan de les Abadesses i ha sigut membre de l’AMPA del SES Sant Joan. És regidora a l’ajuntament de Sant Joan de les Abadesses des de l’any 2011 i participa amb l’agrupació local de l’Assemblea Nacional de Catalunya. Treballa com a professional en l’àmbit de la dependència de les persones grans. Mare de la Marina i de l’Abril.

4. Anna Nicolau i Moyés. 42 anys. Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació, secció Pedagogia. Col•labora amb la Unió Excursionista i al Club Triatló de Sant Joan de les Abadesses. Sòcia-treballadora en una empresa cooperativa d'atenció a les persones com a Responsable de Desenvolupament de Servei i Gestió del Coneixement.

5. Joan Franch i Pujol. 33 anys. Entrenador dels cadets i jugador amb els veterans del C.E. Abadessenc. Treballa en una empresa cervesera multinacional de gestor comercial a la demarcació de Girona. Pare d’en Cesc.

6. Eva Clota i Santoro. 45 Anys. Secretària de l’Associació de Dones de Sant Joan de les Abadesses i secretària d’organització de la secció local d’ERC. Treballa en una empresa d’informàtica de la comarca. Mare de la Meritxell.

7. Marta López i Tallant. 36 anys. Diplomada en treball social i postgrau en mediació i resolució de conflictes. Vinculada a l’AMPA de la llar d’infants el Molí Petit i, des d’aquest curs, n’és la presidenta. Actualment desenvolupa la seva tasca professional com a treballadora social de la Fundació Privada Tutelar del Ripollès i, anteriorment, com a treballadora social en el sector de la gent gran. Mare de la Berta i de l’Àuria.

8. Josep Bassaganya i Call. 39 anys. Diplomat en gestió i administració pública i llicenciat en ciències polítiques. Va ser regidor d’hisenda del consistori l’any 2007 i és membre d’Omnium Cultural, de l’Assemblea Nacional de Catalunya i secretari de finances de la Federació Comarcal d’ERC. Funcionari del cos superior de la Generalitat de Catalunya.

9. Jaume Arqués i Carbonell. 43 anys. Durant 8 anys va ser membre dels Geganters de Sant Joan i va col·laborar amb el grup Esplai Somnis. És nét de Ramon Arqués i Llurella, l’alcalde santjoaní d’ERC que es va mantenir més temps en el càrrec durant el convuls període de la Segona República Catalana i ja un cop iniciada la Guerra Civil Espanyola. Actualment treballa en una empresa de fabricació de motlles de la comarca. Pare de la Marina i en Narcís.

10. Emma Carbonell i Roqué. 39 anys. Perruquera i emprenedora. Regenta el seu propi negoci i és la secretària de l’AMPA de l’IE Sant Joan. Mare d’en Sergi i de l’Adrià.

11. Àngel Martínez i Comas. 64 Anys. Va ser regidor del primer ajuntament democràtic de Sant Joan i president del Consell Esportiu del Ripollès. Ha sigut president del C.E. Abadessenc durant quatre anys i actualment és entrenador de l’Escoleta del nostre equip de futbol. Avi d’en Pau, d’en Guiu, d’en Berenguer, de la Berta i de la Carla.

Suplents

12. Eva Bartrina i Portell. 39 anys. Diplomada en Relacions Laborals, Graduat Social. Regidora al consistori entre els anys 2003 i 2007 al capdavant de les àrees d'Ensenyament, Joventut i Habitatge. Co-impulsora de l'establiment de l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) a Sant Joan. Membre fundadora de l'associació d'Amics del Cava. Sòcia i cap del Departament Laboral de Bartrina Consultors. Mare de l'Aina i en Bernat.

13. Adrià Roca i Rada. 24 anys. Enginyer en Informàtica. Treballa en una empresa de desenvolupament web i col•labora amb La Veu de Sant Joan i el JAS. Portaveu de les JERC al Ripollès.

14. Laia Capdevila i Mas. 23 anys. Graduada en Economia. Actualment cursa un màster de Desenvolupament Directiu i Auditoria i treballa d’auditora en una firma de serveis professionals internacional. Presidenta del grup Esplai Somnis i portaveu de les JERC de Sant Joan de les Abadesses.

15. Joan Muro i Juanola. 65 anys. Treballa en una empresa familiar dedicada al sector de la perruqueria. Forma part de la junta de la Penya Blaugrana de Sant Joan i és soci del C.E. Abadessenc i de l’agrupació local de l’Assemblea Nacional de Catalunya. És el responsable de relacions amb la Federació Comarcal d’ERC. Avi de l’Aina, d’en Roger, de la Jana, en Pol i de la Carla.

16. Joan Juncà i Puxeu. 67 anys. Va ser un dels primers portadors dels gegants de Sant Joan i vocal del C.E. Abadessenc. També ha col·laborat amb diverses iniciatives com la volta ciclista i la festa de la Vila Vella. Avi de l’Àlex, en David, la Jana i la Paula.

17. Roser Sala i Saña. 46 anys Va ser regidora de medi ambient, agricultura, turisme, comerç i indústria entre els anys 2003 i 2007, i va ser la responsable de la instauració del sistema de recollida porta a porta que ha permès reciclar quasi un 80% dels residus municipals. Bibliotecària a la biblioteca de l’institut Abat Oliba de Ripoll. Mare d’en Guillem, l’Estel i l’Arlet.

18. Montse Arla i Rodríguez. 53 anys. Ex-treballadora del tèxtil, viu a la Còlonia Llaudet. Actualment és cuidadora familiar. Mare de l'Arnau i de l'Alba.

19. Josep Bosc i Canal. 70 anys. Fa 54 anys que és soci de la U.E. de Sant Joan i en fa 21 que col·labora i és responsable de l’organització de la Via Romana de Capsacosta. Ha col·laborat i col·labora amb moltes entitats i activitats del nostre poble com ara l’antiga festa del carrer Pere Rovira, l’AMPA del Mestre Andreu, el Pessebre Vivint, la Veu de Sant Joan, el Casal de Jubilats i Pensionistes i el Pla d’Estràngol, entre altres. És avi d’en David, de l’Èric, d’en Pau i d’en Jordi.

20. Joan Alvarez i Pujol. 34 anys. Enginyer tècnic industrial especialitzat en electrònica industrial. Regidor a l’ajuntament de Sant Joan entre els anys 2005 i 2011, gestionant l’àrea de joventut, noves tecnologies i promoció econòmica entre els anys 2005 i 2007, i segon tinent d’alcaldia l’any 2007. Conseller comarcal del Ripollès, entre els anys 2005 al 2007, i del 2009 al 2011, gestionant l’àrea de joventut i cultura. Va ser un dels fundadors del JAS i havia estat membre de la comissió de festes, col·labora activament amb l’agrupació local de l’ANC.

21. Aleix Caballeria i Bosch. 29 anys. Guionista segons estudis. Ha sigut president del JAS, de l'Alimentem el Mite i de la Comissió de Festes, i ha sigut membre del Grup Esplai Somnis. Persona molt involucrada al poble durant els darrers anys. Actualment Project Manger, especialitzant en Marketing i Comerç electrònic d'una empresa de disseny. Emprenedor, ha creat el seu propi negoci; el Bar Nervis.