Sant Joan de les Abadesses

El nostre equip

• Sergi Albrich Viñas
    Sergi Albrich Viñas Regidor-portaveu del grup municipal d’ERC Llicenciat en geologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor per aquesta universitat en l'àmbit de la micropaleontologia amb la tesi "Arquitectura i biostratigrafia dels macroforaminífers de la unitat Margues i Argiles de la Font de les Bagasses. Campanià inferior. NE de la Península Ibèrica". Màster en Iniciació a la Recerca en Geologia, Màster en Govern Local i Postgrau en Gestió i Administració Local.

Durant 9 anys ha treballat com a geòleg a la Generalitat de Catalunya i actualment forma part del cos de docents del Departament d'Ensenyament.

Durant anys ha estat estretament vinculat amb el teixit associatiu de Sant Joan de les Abadesses. Entre els anys 1996 i 2007 va formar part del Grup Esplai Somnis, i en fou president entre els anys 2002 i 2007. També va ser membre de la junta de la Unió Excursionista de Sant Joan, entre els anys 2009 i 2010, al capdavant de la secció d'iniciació infantil.

Ha format part del jurat de les edicions II i III (anys 2014 i 2015) del certamen de Relats Eròtics, organitzat per l'editorial Neurosi amb seu a Sant Joan de les Abadesses.

L'any 2010 va participar amb la organització de la Consulta per la Independència de Sant Joan de les Abadesses i, des del 2012 col·labora activament amb l'agrupació local de l'Assemblea Nacional de Catalunya.

És co-autor del monogràfic "El Patrimoni Natural i Paisatgístic de Sant Joan de les Abadesses", autor de la monografia "La línia de terme, una eina bàsica per la gestió municipal" i co-autor de diversos textos i articles científics en els àmbits de la geologia i de la paleontologia.

Ha sigut membre de l'executiva del Fòrum de Joves Electes de l'Associació Catalana de Municipis de Catalunya entre els anys 2011 i 2015.

President de la secció local d'ERC des de l'any 2010. Ha encapçalat la candidatura per ERC-AM a les eleccions municipals dels anys 2011, 2015 i 2019.

És regidor a l'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, des de l'any 2009, i portaveu del Grup Municipal d'ERC, des de l'any 2011. Com a regidor ha sigut membre del Patronat de la Fundació Emma (2009-2012) i de les comissions de la Llar d'Infants (2009-2011), de la Veu (2011-2015) i Especial de Comptes (2011-2019).

Des del 22 de novembre de l'any 2016 és conseller comarcal  i portaveu adjunt del grup comarcal d'ERC al Consell Comarcal del Ripollès.