Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

50 anys del 3DTS

L’any 1962, un grup de joves de l’entorn de l’Oriol Guixà, en Jordi Permanyer i en Miquel Canal van posar en marxa de forma exitosa la primera edició - d’un sol dia - del Trial de Santigosa per tal de canalitzar la seva afició per aquest esport. Una primera pedra que ha arribat al cinquantenni gràcies a l’esforç i a la tenacitat de molts santjoanins i amb una entitat altament musculada que n’ha gestionat i vetllat l’execució de la prova any rere any.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Reflexió sobre la polèmica del carril bici traçat al carrer Ramon d’Urg

L’any 2009 es va aprovar el Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM) de Sant Joan de les Abadesses. Un document que contemplava el trasllat dels equipaments educatius a la zona de la Coromina del Bac i la implantació d’una possible zona esportiva a les Planes de Torre, situades a més 2 quilòmetres de distància entre si. En aquell moment, des del nostre grup, ja vàrem advertir de les conseqüències d’aquesta dispersió d’equipaments.

Força per continuar endavant

La pandèmia de la Covid-19 ha alterat totalment l’aparent normalitat a la qual estàvem instal·lats. Així, al llarg d’aquests dos llargs anys, el Coronavirus ha evidenciat la immensa fragilitat de la condició humana per l’acció d’un virus que es propaga i evoluciona amb una gran facilitat. La Covid-19 ha causat múltiples estralls. Essent els més importants la pèrdua de milers de vides humanes, de les quals moltes persones no han pogut acomiadar-se amb dignitat dels seus éssers més estimats, sense comptar la gran quantitat de seqüeles que comporta i comportarà aquesta situació en l’àmbit econòmic, social i psicològic.

Pere Carrera i els centenaris

El passat divendres dia 26 de desembre el santjoaní Pere Carrera, conegut popularment com el "Tripero", va assolir els 100 anys de vida. En Pere és una persona molt coneguda a Sant Joan i un treballador incansable que acumula una trajectòria vital plena de múltiples feines i oficis. Des de treballar a l'escorxador fins a la fàbrica Espona. Es pot dir que forma part de la generació que malgrat està formalment jubilada no han deixat mai d’estar actius.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Canvi climàtic i comunitats energètiques

Aquests dies hem sentit a parlar molt de la COP26, que és la 26a conferència dels 197 països que en el seu dia es van comprometre amb la convenció Marc de les nacions unides sobre el canvi climàtic adoptada el 1992 i que va entrar en vigor el 1994. L’objectiu era reforçar la consciència pública a escala mundial dels problemes relacionats amb el canvi climàtic. Des d’aleshores ha plogut molt, i malgrat que ha costat, sembla que ara comencem a tenir una consciència generalitzada del canvi climàtic.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

La pèrdua perinatal, un dol ocult

El dol provocat per la pèrdua d’un fill durant la gestació, el part o el post part és sovint un sentiment dolorós que queda invisibilitat a ulls de la major part de la societat i el pateixen les mares i pares que han d’assumir aquesta situació en silenci i amb una certa incomprensió no volguda per part de l’entorn més proper.    L’impacte emocional que provoca el decés d’un nadó, independentment del moment gestacional amb el qual es produeixi no disposa d’un reconeixement social ni tampoc d’una forma d’acomiadament establerta i planificada.

I els d’Olot?

El diumenge dia 16 de setembre va entrar en erupció el volcà Cumbre Vieja, situat a l’illa de La Palma, a l’arxipèlag canari. Un veritable i fascinant espectacle de la natura, malgrat les importants afectacions que representa per la població palmera. El vulcanisme canari s’ha associat històricament a un punt calent, és a dir, a una ploma de magma que connecta una bossa magmàtica situada al mantell superior i la plaça africana, la qual es desplaça lentament per sobre.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses

L'alcalde Pere Picart

En Pere Picart Folcrà fou el primer alcalde de la democràcia recuperada a Sant Joan de les Abadesses entre els anys 1979 i 1983. Una alcaldia que va guanyar amb una àmplia majoria al capdavant d’una llista electoral conformada per en Josep Costa, l’Àngel Martínez, en Francesc Colom, en Joan Suriñach, en Joan Guillaumes i en Medir Jordà. Un govern amb voluntat de canvi i amb l’empenta de deixar enrere el règim franquista on els governants s’escollïen a dit.

Homofòbia, terrorisme social

Veure dues persones del mateix sexe agafades de la mà en espais públics i privats o conèixer realitats de persones que canvien de sexe o que en tenen la intenció, senzillament perquè el sexe amb el qual han nascut no es correspon amb el que realment s’identifiquen, són situacions habituals que de per si haurien de ser normals.   Cada cop és més comú que al nostre entorn hi reconeguem i ens hi mostrem persones que formem part del col·lectiu LGBTIQ+.