Sant Joan de les Abadesses

Totes les opinions

I els d’Olot?

El diumenge dia 16 de setembre va entrar en erupció el volcà Cumbre Vieja, situat a l’illa de La Palma, a l’arxipèlag canari. Un veritable i fascinant espectacle de la natura, malgrat les importants afectacions que representa per la població palmera. El vulcanisme canari s’ha associat històricament a un punt calent, és a dir, a una ploma de magma que connecta una bossa magmàtica situada al mantell superior i la plaça africana, la qual es desplaça lentament per sobre.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses

L'alcalde Pere Picart

En Pere Picart Folcrà fou el primer alcalde de la democràcia recuperada a Sant Joan de les Abadesses entre els anys 1979 i 1983. Una alcaldia que va guanyar amb una àmplia majoria al capdavant d’una llista electoral conformada per en Josep Costa, l’Àngel Martínez, en Francesc Colom, en Joan Suriñach, en Joan Guillaumes i en Medir Jordà. Un govern amb voluntat de canvi i amb l’empenta de deixar enrere el règim franquista on els governants s’escollïen a dit.

Homofòbia, terrorisme social

Veure dues persones del mateix sexe agafades de la mà en espais públics i privats o conèixer realitats de persones que canvien de sexe o que en tenen la intenció, senzillament perquè el sexe amb el qual han nascut no es correspon amb el que realment s’identifiquen, són situacions habituals que de per si haurien de ser normals.   Cada cop és més comú que al nostre entorn hi reconeguem i ens hi mostrem persones que formem part del col·lectiu LGBTIQ+.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Recuperem el patrimoni geològic i ferroviari

Fins fa aproximadament 300 milions d’anys, la major part del planeta es trobava sota un règim climàtic calorós i molt humit que va permetre el desenvolupament d’àmplies àrees de vegetació. Al Ripollès, és el moment que a la zona que actualment ocupa el terme municipal d’Ogassa hi predomina un medi pantanós on les principals espècies vegetals n’eren els ancestres de les actuals falgueres i cues de cavall, entre altres.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Recuperem habitatges buits?

Tots sabem que la comarca del Ripollès és una de les comarques de Catalunya que ha perdut població en els darrers anys. Hem passat d’una població de 26357 (dades Idescat 1998) a 25253 el 2020, amb una caiguda de més del 4%. Actualment, Sant Joan de les Abadesses té 3224 habitants (dades Idescat 2020) i hem passat a ser el tercer poble més gran de la comarca, quan sempre havíem estat el segon poble més gran.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Mala planificació econòmica i increment del deute

La pandèmia de la Covid-19 ha causat estralls econòmics, socials i emocionals a la societat. Un sot que serà difícil d’oblidar, però contra el qual hi haurem de remar per superar i, sobretot, lluitar perquè ningú es quedi enrere. La pandèmia, al seu torn, també ha afectat les finances del conjunt dels municipis. Hi ha hagut un increment de despeses sobrevingudes i algunes disminucions d’ingressos previstes que han alterat l’economia del 2020.

La cortina de la pandèmia

Fa més d’un any que patim els efectes de la pandèmia del Coronavirus i les incerteses de les mesures i les restriccions canviants que s’apliquen en funció dels múltiples paràmetres que es tenen en compte a l’hora de prendre les decisions. La meva intenció no es fer un anàlisis general de la situació. Ja se’n parla molt a tots els mitjans de comunicació i a totes hores i ho fa personal amb molta més expertesa que jo.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Per què cal un pla de civisme?

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va proposar, al plenari del passat mes de gener, la posada en marxa d’un pla de civisme. Aquesta petició té uns arguments fonamentats i que responen a actuacions poc adequades d’un nombre reduït de persones que, evidentment, s’allunyen de les bones pràctiques de la majoria de la població santjoanina. Unes accions impròpies que l’equip de govern no pot posar-s’hi de perfil i on cal actuar de forma pedagògica i amb els recursos que facin falta per intentar corregir.

SERGI ALBRICH, PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

Pressupostos participatius. La nova governança municipal

Els ciutadans i les ciutadanes tenim el dret, com bé és sabut, a escollir els nostres representants polítics en les diverses conteses electorals durant períodes màxims de quatre anys. De totes, les eleccions municipals són les que tenen sovint la major participació atesa la importància amb la proximitat dels representants a les diverses candidatures i la seva incidència directa i propera de la gestió municipal.