Sant Joan de les Abadesses

Guardons Emma

Guardons Emma de Barcelona

Emma de Barcelona va ser la primera abadessa del Monestir de Sant Joan però, tot i la seva trajectòria històrica i vital, és un personatge sovint massa oblidat i poc reconegut.

L'Abadessa Emma va ser una dona pionera i amb poder en un món dominat per homes. Va repoblar la vall de Sant Joan i va contribuir a l’expansió de la Nació Catalana, repoblant i reordenant part de la Catalunya Central.

Durant el seu mandat, Emma va aconseguir un nombre important de privilegis que beneficiaven directament el monestir, les seves terres i la població que hi vivia.

La secció local d’ERC de Sant Joan de les Abadesses vol contribuir a donar a conèixer la figura d'Emma de Barcelona i, per això, organitza anualment l'edició dels Guardons Emma de Barcelona, per tal de reconèixer la tasca de persones i entitats o col·lectius de Sant Joan que hagin destacat per aquelles característiques que varen definir l'Abadessa: l'emprenedoria, la defensa dels drets socials, el foment de la llengua i la cultura catalanes i la divulgació de les particularitats del nostre municipi.

Es guardona una persona individual i una entitat o col·lectiu de persones. Volem que siguin els santjoanins i les santjoanines qui proposin els candidats.

Guardonats 2020-2021

Guardonats 2019