Sant Just Desvern

Ple Sant Just, maig de 2021

Plens Municipals
Ahir, dijous, 27 de maig, vam recuperar els plens presencials. Hi vam presentar dues mocions, una sobre el permís retribuït de menstruació i climateri i una altra sobre el suport a la lactància materna.

Es va dur al ple l'aprovació de les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa d’orientació, formació i inserció laboral de persones aturades del municipi. El nostre portaveu, en Sergi Seguí, va agrair la predisposició de la regidora Gina Pol a l'hora de treballar aquestes bases amb nosaltres i d'incorporar-hi les aportacions que vam fer sobre la proposta inicial amb la voluntat de millorar-la. Hi vam votar a favor .

A continuació vam debatre l'aprovació de les bases específiques reguladores de l’atorgament de subvencions en el marc del programa de foment de creació i manteniment d’empreses de Sant Just (POFI EMPRÈN). En Sergi Seguí va destacar que "per nosaltres era important que les despeses imputables no fossin només físiques així com que les persones emprenedores amb domicili fiscal a Sant Just però que exerceixen la seva tasca a diferents municipis també es poguessin beneficiar de la subvenció". Hi vam votar a favor.

D'altra banda, es va aprovar per unanimitat de tots els grups el protocol per a la prevenció, la detecció, l'actuació i la resolució de situacions d'assetjament psicològic laboral i altres discriminacions a la feina en l'Ajuntament de Sant Just Desvern.

Amb l'única oposició de JuntsXCat vam aprovar la pròrroga del Pla Intern d'Igualtat d'Oportunitats de l'Ajuntament.

Durant el debat sobre la moció que vam presentar per declarar Sant Just Desvern municipi amic de la lactància materna la nostra regidora, la Désirée Triler, va voler destacar les aportacions del PSC Sant Just i de Movem Sant Just

Désirée Triler: "El dret a la lactància materna s'ha de poder garantir arreu i per suposat al nostre municipi, per aquesta raó hem d'agafar el compromís de protegir-la, promocionar-la i donar suport a la criança i a la lactància materna."
Moció Sant Just municipi amic lactància materna

La moció es va aprovar per unanimitat.

A  continuació vam debatre la moció de suport per a la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l’Ajuntament de Sant Just.

La nostra regidora Montse Molinero va exposar que, segons les dades, entre el 25% i el 60% de les dones pateixen dolor durant la menstruació, és a dir, dismenorrea, un tema encara avui tabú i que s’ha tractat d’invisibilitzar durant dècades.

Montse Molinero: "Amb aquesta moció proposem que la mesa de negociació de l’Ajuntament estudiï la possible implantació d’un nou permís retribuït de menstruació i climateri, dirigit a les dones treballadores d’aquesta institució, com a dret per a totes les dones que necessitin acollir-s’hi."

La Montse Molinero també va voler destacar les aportacions dels grups del PSC Sant Just i de Movem Sant Just i va defensar la naturalesa eminentment feminista de la moció davant de certes intervencions d'algun grup.

Es va aprovar la moció amb l'abstenció de JuntsXCat i del regidor no adscrit Kiko Ferrer. Un cop més podem constatar les diferències evidents entre les polítiques d'esquerres i les polítiques de dretes.

Una de les mocions que també vam poder debatre ahir va ser la presentada per Movem Sant Just sobre l'alliberament de les patents de les vacunes.

En Sergi Seguí va exposar que cal treballar per a què la producció i el preu de les vacunes no siguin un problema mentre al món moren milers de persones cada dia. La liberalització de patents pot ajudar a garantir la producció i el subministrament arreu.

Va afegir que els costos d'investigació s'han de cobrir, però no podem avalar l'enriquiment il·limitat mentre la gent es mor per no tenir accés a les vacunes. Estem en emergència sanitària i tot el que siguin barreres i impediments s'ha de treure.

Sergi Seguí: "Països de renda baixa o en conflicte no tenen ni tan sols capacitat de realitzar contractes amb les farmacèutiques per disposar de les vacunes. S'està produint així una vacunació a dues velocitats que està marcada pels diners que tingui el país i no per la necessitat o afectació de la pandèmia."

Hi vam votar a favor.

Torneu a veure el ple de maig de 2021.