Sant Just Desvern

Ple Sant Just, setembre de 2021

Plens Municipals
Ahir, dijous, va tenir lloc el ple ordinari del mes de setembre, el primer d'aquest nou curs polític.

D'entre les moltes qüestions que s'hi van debatre en destaquem les següents:

Sobre l’aprovació de la pròrroga del contracte del servei de l'arbrat, jardineria, la regidora Désirée Triler va demanar més cura amb la gestió dels contractes i va insistir en la necessitat de treballar amb previsió abans d’arribar a fer pròrrogues per 6 mesos. Ens vam abstenir.

En relació amb Ia incoació de l'expedient per a l’exercici d'activitats econòmiques relacionades amb la generació d’energia elèctrica, gestió i explotació d’instal·lacions de generació renovables i subministrament d'energia, que suposa l'inici dels tràmits necessaris per a què Sant Just formi part de la comercialitzadora elèctrica pública Barcelona Energia, la Désirée Triler va explicar que hi votàvem a favor ja que "creiem que és el moment de posar sobre la taula projectes ambiciosos com ara el nostre projecte d’ecobarris i illes sostenibles que es basen en l’aplicació de determinats paràmetres en la planificació i gestió urbanística".

Des d'Esquerra apostem per la posada en marxa de l’Oficina Energètica, per a ajudar a fer la transició energètica a la ciutadania, fomentar els usos intel·ligents respecte dels consums domèstics i la tramitació de projectes de millora de sostenibilitat i eficiència energètica, va afegir Désirée Triler.

Désirée Triler: "Cal fer la transició cap a un model energètic sostenible potenciant l’autoconsum, la generació de proximitat i l’energia 100% verda."

En l'apartat de mocions en vam presentar dues:

Moció per exigir mesures que frenin l'escalada de preus de l'electricitat i Moció per a l'acollida de migrants afganesos i afganeses i de compromís en la defensa dels Drets Humans i la Democràcia, que van ésser aprovades per unanimitat.

En relació amb la moció per a aturar l'escalada de preus de l'electricitat en Sergi Seguí va destacar que som conscients de la dificultat per trobar solucions a curt termini però que "sí tenim clar que aquestes solucions han de passar per una major sobirania energètica, passant d’un model oligopolístic concentrat en unes poques empreses a un model més diversificat".

Sergi Seguí: "L’execució dels fons europeus és una oportunitat per a incidir en aquest canvi de model, afavorint aquells projectes orientats a la diversificació del mercat, l’eficiència energètica i l’impuls definitiu a les renovables."

Sobre la moció per a l'acollida de persones migrants de l'Afganistan en Sergi Seguí va fer una crida a instar les institucions, autoritats i actors internacionals a exigir al règim talibà el màxim respecte als drets humans. No es pot tenir el règim talibà com a interlocutor vàlid en matèria de drets humans.

Sergi Seguí: "Els drets de les dones i les nenes han d'estar al centre de la resposta mundial davant la crisi actual. Són elles les que tenen major risc de ser negades en la seva dignitat, sotmeses, esclavitzades i fins i tot assassinades."
Durant el debat de la moció presentada pel regidor no adscrit de recuperació d'habitatges de lloguer social per a la gent jove de 18 a 35 anys i creació d'activitat econòmica la regidora Désirée Triler va destacar que el dret a l'habitatge és una de les nostres preocupacions i que "hem treballat i continuarem treballant per garantir l’accés a l’habitatge públic". També va recordar que nosaltres ja vam presentar una moció el 2020 per a aplicar la llei de regulació de preus de lloguer a Sant Just i al març de 2021 vam proposar que l’Ajuntament iniciés els tràmits necessaris per a què #SantJust fos declarat municipi amb mercat d’habitatge tens.

Désirée Triler: "Recentment ja vam proposar al govern la construcció d’habitatges per a gent jove a Can Modolell, per tal de donar sortida a una necessitat del municipi i evitar que els nostres joves marxin del poble."

Hi vam votar a favor i la moció va ser aprovada per unanimitat de tots els grups.

Finalment, durant el debat sobre la suspensió de la tramitació de plans urbanístics derivats i de projectes de gestió urbanística i d’urbanització en diversos àmbits, la Désirée Triler va deixar clar que des d'ERC Sant Just sempre serem al costat de qui pertoqui a l'hora de protegir el medi ambient i a l'hora de defensar el Parc Natural de Collserola. "Hem de ser capaços com a Ajuntament d’avantposar l’interès comú vers l’interès d’un particular o empresa", va afegir.

Désirée Triler: "El govern està en minoria i, per tant, el més coherent seria formar amb la oposició una Taula de Treball o Grup de Seguiment d'aquesta modificació del Pla Parcial i decidir la millor manera de gestionar les unitats d’actuació: urbanització, sostre..."