Sant Just Desvern

Ple Sant Just, octubre de 2021

Plens Municipals
Aquest dijous, 28 d'octubre, va tenir lloc el ple ordinari del mes d'octubre

Un dels punts més importants per les conseqüències directes sobre la recaptació municipal així com un dels que suposa una incidència més evident en el dia a dia de la ciutadania va ser la modificació de les ordenances fiscals i reguladores de preus públics per a l’exercici 2022.

Durant la seva intervenció en Sergi Seguí va exposar que des d’Esquerra Republicana hem fet més d’una vintena de propostes referents a les ordenances fiscals amb la voluntat d’augmentar els impostos generals però rebaixar taxes per ajudar la gent.

"De totes les nostres propostes", va afegir, "només se n’han acceptat 5: dues referents a l’IBI, una a l’ICIO, una a la taxa d’estacionament de vehicles a la via pública i una a la taxa per la utilització especial de la via pública."

Per contra, les peticions referents a l’IAE, que per nosaltres són importants i actualitzarien l’impost i s'ajustaria més a la realitat, se'ns van rebutjar per la situació de recursos humans que pateix l’àrea d’economia.

Sergi Seguí: "Seguim sense disposar de cap document de planificació econòmica a 5 anys vista, tenint en compte els nous serveis i equipaments que entraran en funcionament en els propers anys i sabent quina serà la necessitat d’ingressos de l’Ajuntament per a poder mantenir-los."

En Sergi Seguí va confirmar el nostre vot en contra a la proposta d'ordenances fiscals "per tractar-se d'una proposta d'ordenances plana, tradicional, que aposta per seguir fent “el de sempre” i perquè som aquí per transformar, votarem en contra de la proposta."

Aquest punt es va aprovar amb els vots favorables de PSC, Movem i el regidor no adscrit i amb l'abstenció de JuntsxCat i CUP. Només hi vam votar en contra Esquerra i la regidora no adscrita.

Un altre punt destacat va ser el debat sobre la modificació de crèdit per aplicació del romanent de despeses generals. Segons va explicar en Sergi Seguí "hi votem a favor perquè en aquesta modificació de pressupost hi ha, per nosaltres, un tema estratègic com és l’ampliació de capital de Promunsa per a fer front a l’obra dels habitatges dels Jocs Jovenívols, una llarga reivindicació d’aquest grup municipal".

Sergi Seguí: "Si només es fes la modificació de crèdit pel centre cívic Soledat Sans, després de comprovar la mala gestió de la obra i la mala gestió de la informació, hi votaríem en contra."
Es va aprovar amb el vot a favor d'Esquerra, PSC, Movem i el regidor no adscrit l'abstenció de la resta de grups municipals i de la regidora no adscrita.

A continuació es va debatre sobre l'aprovació inicial de les bases reguladores per a l’atorgament de subvencions i formalització de convenis per a activitats d’utilitat pública. La Montse Molinero va anunciar el nostre vot favorable ja que "vàrem participar activament en la redacció de les bases reguladores per a l'atorgament de subvencions i convenis i considerem que cal tenir una normativa que aglutini la manera de fer i com gestionar la nostra vida cultural."

Es va aprovar per unanimitat.

Un altre punt a destacar va ser el debat sobre l'aprovació del conveni de col·laboració subscrit entre l'ajuntament de Sant Just Desvern i l'Amical Mauthausen amb l'objectiu de reivindicar el paper de la ciutat com a defensora dels drets humans i contrària a qualsevol mostra de racisme, xenofòbia i homofòbia, i reivindicar la Memòria Històrica.

Montse Molinero: "hi votarem a favor perquè aquestes iniciatives permeten explicar a les noves generacions què va passar i què cal tenir present per a evitar que es repeteixin aquelles atrocitats en el futur."

Es va aprovar per unanimitat.

Ja en l'apartat de mocions es va debatre una moció presentada per Movem Sant Just - En Comú Guanyem i PSC per a reclamar la laboralitat i la millora de les condicions laborals dels repartidors i repartidores de plataformes.

Tal i com va explicar la regidora Désirée Triler, hi vam votar a favor perquè "es tracta de reivindicacions de caràcter laboral per a garantir els seus drets, com el tipus de contractació o el compliment de la llei pel què fa a la prevenció de riscos laborals."

La moció es va aprovar amb els vots favorables d'Esquerra, PSC, Movem, CUP i regidora no adscrita i amb l'abstenció de JuntsxCat i del regidor no adscrit.

Posteriorment es va debatre una moció de Junts per Catalunya-PAR (Partit Demòcrata) per cobrir les necessitats de les veïnes i veïns de Mas Lluí. En Sergi Seguí va anunciar que hi votaríem favorablement perquè "compartim les lluites de l'Associació de Veïns de Mas Lluí i entenem que el què fa el Pdecat, en aquest cas, és traslladar les seves reivindicacions al ple."

La moció es va aprovar amb els vots favorables de tots els grups i amb l'abstenció de la CUP.

Finalment es va presentar una moció de la regidora no adscrita per a demanar que es designi amb el nom de carrer de l’1 d’octubre un espai a Sant Just Desvern.

La regidora Montse Molinero va confirmar el nostre vot favorable ja que "creiem que Sant Just es mereix tenir un espai que recordi que 6.383 ciutadans vàrem votar a favor de exercir el dret fonamental dels pobles a l’autodeterminació."

Però no estem del tot d’acord en el lloc d’ubicació, va afegir.

Montse Molinero: Creiem que el reconeixement de l’1 d’octubre del 2017 es mereix un lloc més obert i amb més visibilitat en el nostre municipi.

El lloc que la regidora no adscrita proposa, va explicar Molinero, és un espai que la gent ja coneix com l’esplanada del Casal de Joves, nom molt arrelat tant pels que són usuaris del Casal com per aquells que l’utilitzen de manera puntual.

Montse Molinero: Demanem a la comissió de Nomenclàtor que estudiï una nova ubicació per aquest reconeixement, i que faci una nova proposta per a aprovar per part d’aquest consistori.

La moció es va aprovar amb el vot favorable d'Esquerra, JuntsxCat, CUP, regidora no adscrita i regidor no adscrit i amb l'abstenció de PSC i Movem.