Sant Just Desvern

Ple Sant Just, desembre de 2021

Plens Municipals
El passat dijous, 23 de desembre, va tenir lloc el darrer ple ordinari de 2021.

Amb un ordre del dia força atapeït que va suposar una durada de la sessió de més de quatre hores vam debatre sobre diversos temes d'interés.

Tots ells, però, giraven al voltant de l'aprovació inicial del pressupost general de Sant Just ja que aquest dibuixa el model de ciutat que es desenvoluparà durant 2022.

Des d'Esquerra hem continuat aportant el nostre punt de vista i fent propostes realistes i constructives al projecte de pressupost presentat pel govern. Però malgrat la nostra predisposició la prioritat d'aquest govern i dels seus nous socis (JxCAT i el regidor no adscrit) no passa precisament per a aplicar les mesures acordades en el marc del Pacte de Ciutat.

El pressupost no inclou algunes mesures que considerem especialment importants i que sí que recull el Pacte de Ciutat, aquell document generat per una gran majoria durant la crisi econòmica i social generada per la COVID. No recull:

• Un fons de contingència permanent obert i revisable.

• La implantació d’un banc farmacèutic o similar.

• Destinar més recursos pressupostaris per atendre les persones desocupades.
Les prioritats de la sociovergència santjustenca no són les nostres i per tant vam votar en contra d'aquest pressupost que considerem clarament insuficient per a donar resposta a la nova realitat sorgida amb la crisi sanitària, econòmica i democràtica que ha agreujat la pandèmia de la COVID-19.

De fet, durant el ple tant el PSC com els partits que ara sí que els hi donen suport van deixar ben clar que el nostre grup municipal és exigent, que treballa i que fiscalitza la feina del govern.

Entenem que el canvi de dinàmica que es va fer efectiu durant el passat ple del mes de desembre respon a la necessitat de trobar suports que facin molt més senzill el dia a dia d'aquest govern acomodat i que, de passada, no incomodin en cap cas al PSC.

Tal i com va explicar el nostre portaveu, en Sergi Seguí, de cara al pressupost general de 2022 vam proposar, entre d’altres mesures, augmentar en un 50% la despesa en els programes POFI (programes d'orientació, formació i inserció laboral), crear una partida per tal de reduir les quotes dels abonaments del gimnàs de La Bonaigua, demanar un local pel material de les entitats que substitueixi el de la Brigada Vella o ampliar i/o modificar el recorregut del JusTram perquè tingui una parada davant l’entrada del CEM La Bonaigua.

Sergi Seguí: "No podem donar suport a un pressupost que no s’aprofita per a donar resposta als reptes que planteja una realitat que necessita polítiques transformadores. Un pressupost que utilitza els recursos per fer “més del mateix”. No podem donar suport a un pressupost que s’ha gestionat malament fins i tot durant la seva tramitació."
Un altre punt destacat del ple va ser el debat sobre l’acord d’establiment de criteris objectius per a la distribució d’un complement per fomentar i millorar l’assistència entre el personal pertanyent al cos de la Policia Local de Sant Just Desvern. En Sergi Seguí va destacar que és el mateix pla que vàrem deixar establert nosaltres, amb les millores que va incorporar l’equip de Govern l’any passat sense modificació. Gràcies a aquest Pla, va adegir, s’ha pogut millorar el servei i la seva planificació reduint les absències sobrevingudes i estalviant en la despesa de les hores extraordinàries. Hi vam votar a favor.

Sergi Seguí: "Ara només cal aplicar un bon projecte de policia de proximitat perquè tenim els efectius necessaris per fer-ho"
Més endavant vam debatre sobre l'aprovació de les tarifes per la prestació dels serveis del Complex Esportiu Municipal La Bonaigua per l’any 2022 i natació escolar pel curs 2022 - 2023. En Sergi Seguí va qüestionar si té sentit augmentar ara unes quotes pel 2022 quan se suposa que, precisament, treballem per rebaixar-les pel 2023. No seria més lògic mantenir-les congelades durant el 2022 mentre trobem una solució?, va afegir.

En l'apartat de les mocions vam presentar conjuntament amb CUP Sant Just i la regidora no adscrita una moció elaborada pel Casal Popular La Sala i presentada pels grups
per a millorar el servei d'aules d'estudi del poble que va ser rebutjada amb els vots en contra de PSC, Movem i el regidor no adscrit i gràcies a l'abstenció de JxCAT.

Al torn de precs i preguntes vam demanar per les dades del Destapa't i una comparativa amb els Quintotapa anteriors així com una valoració i un estat de la situació del projecte de Marketplace.