Sant Just Desvern

Ple Sant Just, gener de 2022

Plens Municipals
Ple Sant Just Desvern gener 2022
El passat dijous, 27 de gener, va tenir lloc el primer ple ordinari de 2022.

En homenatge a les víctimes de l'Holocaust el plenari va guardar un minut de silenci.

Amb un ordre del dia amb un marcat accent tècnic va quedar patent la diferència existent entre el model de gestió que proposem des d'Esquerra i el del govern.
Mentre nosaltres defensem la necessitat de planificar el govern sembla que prefereixi la política del dia a dia i de la improvisació. Malgrat tot, vam tornar a prioritzar l'interés públic tot facilitant el desenvolupament dels diferents projectes sobre els què vam debatre.

Així, per exemple, vam votar a favor en el punt relatiu a la ratificació de la suspensió de tramitacions urbanístiques en l'àmbit de les UA 1 (la Bòbila i Can Padrosa), UA3 (les Escales) i UA 4 (carrer de la Riera) del Sector la Bonaigua. De fet, ja hi vam votar a favor en el ple de setembre, però vam tornar a exigir al govern la convocatòria d'una taula de treball o grup de seguiment al més aviat possible per a evitar que ens trobem amb la proposta de modificació del pla parcial a sobre de la taula amb tot decidit. No es tracta només de conèixer la reubicació de la zona edificable sinó també poder decidir conjuntament l’equipament municipal que hi posem a la zona de La Bòbila que s’allibera.

Ens vam abstenir en el punt relatiu a la Modificació de les bases reguladores del sorteig i vals de descompte en el marc del Projecte Life Rethinkwaste tal i com ja vam fer durant l’aprovació inicial de les anteriors bases reguladores per tal de no perdre part del finançament provinent d’Europa per aquest projecte.

Estem d'acord amb el projecte però no així en la seva execució ja que entenem que aquestes bases s’havien d’haver aprovat al mateix temps que s’implantava el canvi de model de residus i s’havien d’haver fet (ja des de l’inici) de la manera més simplificada possible per a facilitar la participació ciutadana.

Vam votar a favor de la incorporació de l'Ajuntament com a soci de l'empresa Tractament i Selecció de Residus, S.A. (TERSA) i la seva declaració com a mitjà propi ja que estem a favor de formar part d’una comercialitzadora pública d’energia, però cal tenir present que l'estalvi econòmic que s’estableix a l’informe afecta només a equipaments municipals. Des d'Esquerra apostem per expandir-nos amb l'objectiu que la ciutadania també pugui gaudir d’aquest estalvi.

Désirée Triler: Urgeix, per tot plegat, la posada en marxa de l’Oficina Energètica, destinada a ajudar a fer la transició energètica a la ciutadania, a fomentar els usos intel·ligents respecte dels consums domèstics i ajudar a la tramitació de projectes de millora de la sostenibilitat i eficiència energètica.

Finalment, en l'apartat de mocions el plenari va aprovar de donar suport a la moció presentada per ERC, CUP i la regidora no adscrita que plantejava la necessitat de promoure les investigacions que calgui per a aclarir els punts foscos que encara planen sobre el terrible atemptat del 17 d'agost de 2017 a Barcelona i Cambrils i que va tenir un impacte directe a casa nostra ja que a la Carretera Reial es va trobar en l'interior d'un dels vehicles utilitzats pels terroristes el cos sense vida del jove Pau Pérez, veí de Vilafranca del Penedès.

El nostre regidor, en Sergi Seguí, en aquelles dates exercia el càrrec d’alcalde accidental de Sant Just i va assumir l’operatiu conjuntament amb la Policia Local de Sant Just i el Cos de Mossos d’Esquadra.

Per tot plegat lamentem especialment el vot en contra del PSC, que ha tornat a prioritzar la defensa de l'opacitat dels estaments estatals en detriment del bé comú.