Sant Just Desvern

Ple Sant Just, febrer de 2022

Plens Municipals
El passat dijous, 24 de febrer, va tenir lloc el ple municipal ordinari del mes de febrer (vegeu l'ordre del dia).

Tots els partits que conformem el plenari vam llegir la declaració institucional pel 8 de març de 2022.

Durant la sessió vam poder debatre sobre diverses qüestions tècniques i sobre vàries mocions, de les que destaquem la que vam presentar des d'Esquerra en defensa del cànon de residus de Catalunya (aprovada amb el vot favorable de tots els grups excepte el PSC, que hi va votar en contra) i la que vam presentar conjuntament amb CUP Sant Just i la regidora no adscrita per a declarar persona non grata a Sant Just Desvern el rei Felip VI (rebutjada gràcies a l'abstenció d'Endavant SJ i Movem i al vot en contra del PSC).

De l'apartat tècnic en destaquem l'aprovació de la modificació de l’acord regulador de les condicions de treball del personal de l’Ajuntament per tal d’incloure-hi un permís menstrual, modificació que dóna compliment a la Moció de suport per a la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l’Ajuntament de Sant Just que vam presentar des d'Esquerra durant el ple del mes de maig de 2021 (aprovada malgrat l'abstenció de JxCat i del regidor no adscrit).

En relació amb la moció que vam presentar en defensa del cànon de residus de Catalunya, la regidora Désirée Triler va destacar que, tal com està plantejada, la 'Ley de Residuos y Suelos Contaminados para una Economía Circular' posa en risc el model d’èxit català, ja que l’impost estatal proposat no té actualment la mateixa concepció que el català en primer lloc per no tenir un caràcter finalista i en segon lloc perquè, en el cas de Catalunya, suposa retrocedir un camí ja recorregut.

Aquest fet pot tenir uns efectes desincentivadors per al món local, la indústria i en l’àmbit de la construcció.

Désirée Triler: "Considerem prioritari i obligatori continuar treballant per incrementar la recollida selectiva i defensar l’actual sistema de cànon de disposició de residus de Catalunya"

Durant el debat de la moció per a declarar persona non grat a Sant Just Desvern al rei Felip VI, la regidora Montse Molinero va afirmar que "fa temps que la monarquia espanyola no representa la gran majoria de catalans i catalanes, és un fet."

Els resultats electorals dels darrers anys demostren, va afegir, que la majoria de veïns i veïnes de Sant Just no som monàrquics. Entenem el nostre poble com un municipi plènament democràtic i d’acord amb els valors republicans. Aquí no hi tenen cabuda els repressors de les llibertats.

És per això que demanem que el Rei d’Espanya sigui nomenada persona non grata a Sant Just Desvern.

Montse Molinero: "Persona non grata vol dir persona no benvinguda, i és evident que el Rei Felip VI no és benvingut a diversos municipis de Catalunya. Ens va deixar sols als catalans i catalanes el passat 3 d’octubre de 2017 quan va justificar i avalar la repressió que vàrem patir, però nosaltres seguirem treballant per una República independent i amb plena sobirania."

Finalment, durant el torn dels precs i preguntes, el regidor i portaveu republicà Sergi Seguí va tornar a reclamar que se'ns facilitin les dades del Des-tapa't en comparació amb el Quintotapa.

D'altra banda va tornar a reclamar que els regidors i regidores de l'oposició tinguin accés als resultats de l’enquesta de satisfacció dels serveis públics que va encarregar l’Ajuntament.