Sant Just Desvern

I ara, què passa amb la República?

Aquesta pregunta és la que va intentar respondre el diputat del Grup republicà Ernest Maragall a La Vagoneta de Sant Just el passat dijous 15 de març en un acte convocat i organitzat per l'ANC amb el suport d'ERC Sant Just.

Maragall va abordar la situació política actual amb XXXX idees estratègiques:​

1. el 21D vàrem concòrrer a unes eleccions amb el terreny de joc i les normes marcades per l'Estat. Per això és tant extraordinària la victòria que es va aconseguir. Però ens va definir un mapa social que cal acceptar: la meitat de la població no accepta el projecte republicà.

2. en aquest context hi ha dues vies possibles: la desobediència activa i directa o bé replegar-se dins la diversitat i recuperar les institucions i començar a construir República. El primer suposa més repressió i dificultats per implantar polítiques republicanes. El segon necessita d'unitat d'acció entre Govern, institucions, partits i ciutadania.

Maragall va deixar clar que les dues vies són bones. No n'hi ha una millor que una altra. Va exposar les seves preferències sobre la necessitat de posar el país en marxa i d'actuar no per por a la repressió sinó tenint en compte la repressió.

Va reflexionar sobre el fet que qualsevol iniciativa que es proposi per posar el país a caminar començaria treballant en un marc autonòmic. Defensa que la República, que l'hem dita, no hem tingut prou força per implantar-la. Implantar-la en el sentit de pensar, actuar i decidir des de zero. Amb propostes per construir República, feta des d'arrel amb la ciutadania i totes les institucions (Ajuntaments, Parlament, ...). Per això cal augmentar la base, que significa convéncer al 50% de la societat que no veu clar el projecte republicà i demanar-los que s'impliquin. Perquè ja no som al punt d'independència SI o NO. Som al punt de construcció d'una nova realitat basada en valors republicans, de millora de la societat i del benestar.