Sant Just Desvern

Convocatòria i preparació del Referèndum de l'1 d'octubre
Descarrega en PDF COMUNICAT

Atesa l’aprovació per part del Parlament de Catalunya de la Llei del referèndum per a l’autodeterminació de Catalunya i de la Llei de transitorietat jurídica i la signatura del Decret de convocatòria i del Decret de normes complementàries per part del Govern de la Generalitat, per a organitzar i celebrar el referèndum en data 1 d’octubre de 2017.

Atesa la comunicació rebuda per part del Govern de la Generalitat signada pel Molt Honorable Sr. Carles Puigdemont, President de la Generalitat de Catalunya i per l’Honorable Sr. Oriol Junqueras, Vicepresident i Conseller d’Economia i Hisenda, en la que es comunica l’aprovació de les esmentades lleis i decrets.

Atesa la reacció del Govern espanyol sol·licitant al Tribunal Constitucional l’anul·lació de les esmentades lleis i Decrets, l'admissió a tràmit dels recursos i, per tant, l'automàtica suspensió cautelar de lleis aprovades per majoria al Parlament de Catalunya.

Atesos els reiterats dubtes expressats per gran part de la població de Sant Just Desvern, un municipi on durant la consulta del 9N varen votar 6.260 persones, de les quals 5.096 ho varen fer afirmativament, i el 27S JxSI i la CUP varen sumar 5.487 vots.

Davant d’aquests fets el Grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Just Desvern vol manifestar:

1. Tot i les dificultats i amenaces del Govern espanyol, el nostre ple i total suport al referèndum que s’ha convocat pel proper dia 1 d’octubre de 2017 en el marc legislatiu que emana del Parlament de Catalunya.
  2. El nostre compromís amb la pluralitat i amb la ciutadania que, de manera legítima, vol exercir el seu dret a vot amb la màxima regularitat i garanties democràtiques. Des de la responsabilitat de formar part del Govern municipal seguim treballant intensament amb la Generalitat de Catalunya per aconseguir aquestes garanties i que la ciutadania de Sant Just, tant qui vulgui votar SI com qui vulgui votar NO, es trobi davant d’un procés legítim, democràtic i vinculant.
  3. Per aquesta raó enteníem que calia treballar de manera coordinada amb el Govern de la Generalitat. Les gestions fetes des d'ERC han servit perquè dels 10 punts habituals 7 estiguin a disposició i en condicions adequades: Les Escoles, Centre Pilot i Escoles Montserrat, Montseny i Canigó, Institut i Centre d'Atenció Primària – Ambulatori.
  4. Que properament es preveu convocar una assemblea extraordinària de la secció local d’ERC a Sant Just Desvern perquè les persones militants i simpatitzants puguin analitzar l'actuació del Grup municipal en relació a la celebració del referèndum i el grau de compliment del Pacte de Govern municipal de juny del 2015 i manifestar-se lliurement sobre el futur del Grup municipal.
Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Just Desvern

Sant Just Desvern, 12 de setembre de 2017