Sant Just Desvern

Comunicat d'ERC Sant Just sobre l'1 d'octubre
Descarrega en PDF COMUNICAT

En relació a la situació actual del nostre país i en conseqüència, el trasllat d'aquesta mateixa situació a la nostra població, la secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya, volem manifestar:
  • Que considerem que, davant la violència desfermada pels cossos de seguretat de l'Estat espanyol, l'actuació del nostre alcalde Josep Perpinyà el passat dia 1 d'octubre no va estar a l'alçada d'algú que s'ha manifestat a favor del dret a decidir i que hauria d'haver estat al costat de les persones veïnes del nostre municipi que anaven a exercir aquest dret.
  • Que s’han mantingut i es mantenen contactes permanents amb totes les formacions polítiques del municipi per avaluar quins són els passos més adients per assegurar l’aplicació efectiva dels resultats de l’1-O a nivell municipal.
  • Que el passat dia 12 d'octubre vàrem realitzar una reunió oberta on les persones assistents van poder opinar, suggerir i valorar, tant la situació i les actuacions recents com els diferents escenaris que se'ns presenten.
  • Que les actuacions a realitzar a curt termini es fonamentaran en les expressions i conclusions extretes de l'esmentada trobada. Tanmateix, la variabilitat de l'actualitat política pot fer modificar les necessitats del país.
  • Que en aquests moments, la prioritat de la secció local d'ERC és ser d'utilitat, en el sentit més ampli, a la culminació de l'anomenat "Procés".
  • Que comprenem les manifestacions i les pressions rebudes tant per nosaltres com per un dels nostres socis de govern per part d'algunes persones en relació a la participació al govern municipal.
  • Que tot i estar completament en desacord amb les manifestacions a nivell nacional del partit majoritari a l'equip de govern del nostre Ajuntament, és imprescindible mantenir la serenitat i valorar fredament totes i cadascuna de les opcions i de les nostres actuacions.
  • Que en aquest precís moment considerem la nostra situació al govern com a molt valuosa pel desenllaç del procés i creiem que és molt important la capacitat d'acció i d'informació que això comporta.
  • Que seguim mantenint la futura convocatòria d'una assemblea de militants per decidir el futur del Grup Municipal, en funció dels propers esdeveniments.
Secció local d’ERC a Sant Just Desvern

Sant Just Desvern, 16 d’octubre de 2017