Sant Just Desvern

Notícia

La planificació educativa, una eina de cohesió social

Désirée Slauka Triler Trujillo

Esquerra Republicana som un partit compromès amb l’educació com a peça clau per la transformació social. Aquest compromís ens ha portat a ser al costat dels diferents projectes educatius del poble, a lluitar per un sistema educatiu públic, equitatiu, inclusiu i de qualitat i s’ha traduït, per exemple, en la recuperació del finançament per part de la Generalitat de l’etapa 0 - 3, per tal de permetre avançar en la gestió del temps i la conciliació familiar. I, també, en l’inici dels tràmits per a la construcció de la segona escola Bressol municipal perquè sigui una realitat el més aviat possible.

Un altre exemple és la recent aprovació, per la Generalitat, del nou decret d’admissió (decret 11/2021, de 16 de febrer) que introdueix diverses novetats que reforcen la coresponsabilitat entre administracions i permeten als ajuntaments, que són els que coneixen la realitat social del municipi, jugar un paper molt important mitjançant la creació de taules locals de planificació educativa i donant veu a la comunitat educativa a través de les comissions de participació.

Aquest és un gran pas endavant que permet que puguem adaptar la planificació educativa a la realitat del nostre poble.

Trobem en aquest decret d’admissió una eina clau per demanar el replantejament de la zona educativa de Mas Lluí, i facilitar que els infants que hi visquin puguin anar a una escola més propera, tot i que pertanyi a un altre municipi. Així ho hem fet saber al Govern municipal i li hem reclamat que faci els passos necessaris perquè aquesta opció sigui una realitat el més aviat possible.

Una altra realitat que també cal abordar és la creació d’un segon institut. On? A la illa educativa de Les Basses de Sant Pere, on actualment tenim l’escola Montserrat, les gràfiques Algueró, que el proper curs deixarà de ser privat i tindrà una oferta 100% pública, i on properament comptarem amb la segona escola Bressol Municipal. D’aquesta manera tindríem una illa educativa completa que abraçaria la franja de 0 a 22 anys.

Però cal fer-ho bé, entenent l’espai com un tot, amb projectes complementaris i no excloents, potenciant que les direccions dels centres s’entenguin, es coordinin i dialoguin per oferir el millor projecte a famílies i alumnes.

El Govern municipal no pot deixar passar més oportunitats. Ha de ser ambiciós i no conformar-se amb la gestió del dia a dia.