Sant Just Desvern

Un govern republicà al costat de la gent

Sergi Seguí Esteve
Divendres 21 de maig Pere Aragonès va ser investit 132è president de la Generalitat de Catalunya.

Noranta anys després el país torna a tenir un president d’Esquerra Republicana de Catalunya.

El President Aragonès encapçala, així, una Generalitat republicana, un Govern de coalició d’ERC i Junts, amb el suport parlamentari de la CUP, paritari, de marcat accent progressista, que ha creat la Conselleria de Feminismes i Igualtat i la d’Acció Climàtica, Agricultura i Alimentació. Dues qüestions clau per engegar polítiques públiques que transformin la realitat actual ens els àmbits social, feminista, verd i democràtic.

Un Govern que agafa el relleu d’un executiu que, estan en funcions, ha hagut de fer front a la gestió de la crisi social, sanitària i econòmica provocada per la Covid. Des d’aquí, un agraïment a totes les persones de tots els Departaments que s’han deixat la pell dia i nit per combatre aquesta situació.

El repte més immediat, sense cap mena de dubte, és encarar la reconstrucció econòmica i social del país. Hem de transformar l’economia i assegurar una sortida de la crisi des de l’esquerra; i, al mateix temps, fer valdre el 52% de vots independentistes del 14F per aconseguir l’amnistia i l’autodeterminació.

Certament ha estat un camí llarg, des del 14 de febrer. Han estat mesos de negociacions on, pel que sembla, les divergències han estat més constants que les coincidències. Els governs de coalició es construeixen a base de temps i de confiança mútua. I de deixar per escrit, com és el cas, els punts de desacord. De temps n’hem tingut. De confiança mútua ha quedat palès que no sempre.

A Esquerra Sant Just en sabem una mica sobre el funcionament dels governs de coalició. De com es formen, com comencen, com evolucionen i com acaben. I de construir confiances. Per això som on som. Hem format part de governs de coalició, sí, però mai ens hem sentit part del Govern.

La diferència, si volen, és molt subtil. Però també molt important. Formar part del Govern o SER Govern són dues situacions molt diferents.

Estem convençuts que Esquerra i Junts seran Govern i deixaran enrere les diferències fins a les properes eleccions.