Sant Just Desvern

Tots els dies són 25 de novembre

Désirée Slauka Triler Trujillo

La lluita per a l'erradicació de la violència masclista ha de ser constant, de tots els dies i per a totes les edats. L’educació és un poderós instrument per a treballar les interrelacions no violentes a través d’eines educatives, tant a casa com a l’escola, i fomentar el respecte entre els
infants i els joves.

En la parella encara ens queda camí per recórrer per a erradicar a temps les relacions abusives que impliquen maltracte psicològic.

Estem aprenent a identificar aquesta violència masculina, invisible, imperceptible i subtil. Aquest descobriment és clau perquè ens permetrà evitar que s’incapaciti a la dona limitant, i en ocasions anul·lant completament, la seva voluntat sense que ella ho percebi. Això provoca la caiguda de l’autoestima de la dona, de la víctima, i afloren la por i els sentiments de culpabilitat.

Això ens durà al nostre objectiu: evitar la violència de gènere.

Com a advocada, en el meu dia a dia professional acompanyo a aquestes dones valentes en aquest difícil camí cap a la llum, respectant la seva decisió i els seus temps, i tinc l’honor de veure com ressorgeixen amb més força. Amb el recolzament de les amistats, professionals (juristes,
psicòlogues, pediatres, matrones) i també dels seus infants. L’entorn i la unió és vital per a la fortalesa de la dona. La vostra col·laboració és essencial per a poder assolir aquest renaixement.

Com a Administració tenim el ferm compromís de prevenir, sensibilitzar i detectar aquest tipus de violències, amb la finalitat de dotar d’atenció i recuperació de qualsevol dona maltractada o persona del seu entorn que necessiti assessorament.

Per aquest motiu la Generalitat ha establert noves mesures per a fer front a aquest problemes entre les quals cal fer esment al servei telefònic de Whatsapp 601.001.122 (24 hores i completament segur), per informar i assessorar policialment i a l’assistència jurídica gratuïta des del primer moment que t’ajudarà a resoldre tots els dubtes que tinguis en relació a les passes i les mesures que es posen en marxa amb la denúncia.

Sabem que no és un camí fàcil, però estem aquí per ajudar-te. T’estenc la mà, l’agafes?