Sant Just Desvern

Mirem un Sant Just lila

Désirée Slauka Triler Trujillo

Al novembre de 2018 vam decidir, per unanimitat, declarar Sant Just Desvern municipi feminista.

Amb aquesta declaració institucional acceptem el compromís d’implementar progressivament les mesures que es proposen al “Decàleg per la construcció de ciutats feministes”, i assumim la responsabilitat de proveir els recursos necessaris per fer efectives les polítiques feministes i d’equitat.

El punt 2n del decàleg estableix: “Prioritzar la transversalitat de les polítiques feministes i avançar en el pressupost municipal, des d’una perspectiva de gènere, com un potent instrument per a la realització de polítiques públiques d’equitat”.

Aquesta mirada és clau perquè en els pressupostos tenim una eina molt important per poder escriure amb tinta lila, eliminant les desigualtats mitjançant la distribució dels recursos públics entre homes i dones.

Per aquesta raó, la nostra proposta és la incorporació d’una consultora externa a fi de revisar l’impacte de gènere en els pressupostos municipals de l’any vinent, que ens acompanyi en el disseny d’una metodologia que incorpori criteris qualitatius i quantificables, amb l’objectiu de confeccionar els pressupostos futurs amb perspectiva de gènere.

Animem a iniciar el procés de la integració de gènere a les diferents àrees i regidories de l’Ajuntament, incloent la formació en transversalització de la política i perspectiva de gènere per als regidors i regidores, tant de l’equip de govern com de l’oposició.

Per últim, i gràcies a la Conselleria d’Igualtat i Feminismes que està tirant endavant polítiques de conciliació de la vida laboral, personal i familiar, com per exemple el programa Temps per Cures, en què el Govern es corresponsabilitza de les cures oferint serveis de cangur públics per a infants i adolescents de 0 a 14 anys, aviat podrem disposar d’aquest servei a Sant Just Desvern.