Sant Just Desvern

Totes les opinions

Sergi Seguí Esteve

Volem fer amb tu un Sant Just republicà

Per molts, Sant Just és allà on fem vida, on treballem, on tenim família i amistats, on ens relacionem i construïm comunitat. Fins i tot, per aquelles persones que viuen el seu dia a dia lluny de Sant Just, per feina, el poble és casa seva. A Sant Just tornem cada dia i és l’epicentre dels nostres projectes vitals. Durant la pandèmia hem viscut intensament el poble. Potser més que mai. Hem conegut millor als nostres veïns i veïnes, ens hem aproximat al comerç local, hem trepitjat els carrers de Sant Just i els camins de Collserola.

Désirée Slauka Triler Trujillo

El Sant Just republicà: feminista i amb igualtat efectiva entre dones i homes

Des d’Esquerra Republicana treballem contínuament per millorar el nostre poble. Fent una mirada amb ulls de dona hem portat a ple, i s’han aprovat per unanimitat, dues mocions feministes: a l’abril la moció per al reconeixement públic del dol perinatal, gestacional i neonatal; i al maig la moció per declarar Sant Just Desvern municipi amic de la lactància materna. Ambdues van ser fruit d’un treball previ i d’haver escoltat a diferents dones, famílies i col·lectius del municipi; i tenen en comú la sensibilització i normalització d’unes necessitats de les dones quan esdevenim mares.

Montse Molinero i Juncà

Primer pas, reprendre l’activitat cultural

Durant la visita que la Consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va fer a Sant Just vaig poder compartir amb ella les propostes per a reprendre l’activitat cultural, per a tornar la cultura i la llengua a la primera línia, a tot el país en general i a Sant Just en particular, sobretot ara que som a les portes de la Festa Major. Ens va explicar com s’han actualitzat els plans i protocols que permetran retornar la cultura a les places i carrers.

Sergi Seguí Esteve

Un govern republicà al costat de la gent

Divendres 21 de maig Pere Aragonès va ser investit 132è president de la Generalitat de Catalunya. Noranta anys després el país torna a tenir un president d’Esquerra Republicana de Catalunya. El President Aragonès encapçala, així, una Generalitat republicana, un Govern de coalició d’ERC i Junts, amb el suport parlamentari de la CUP, paritari, de marcat accent progressista, que ha creat la Conselleria de Feminismes i Igualtat i la d’Acció Climàtica, Agricultura i Alimentació.

Désirée Slauka Triler Trujillo

La planificació educativa, una eina de cohesió social

Esquerra Republicana som un partit compromès amb l’educació com a peça clau per la transformació social. Aquest compromís ens ha portat a ser al costat dels diferents projectes educatius del poble, a lluitar per un sistema educatiu públic, equitatiu, inclusiu i de qualitat i s’ha traduït, per exemple, en la recuperació del finançament per part de la Generalitat de l’etapa 0 - 3, per tal de permetre avançar en la gestió del temps i la conciliació familiar.