ERC Sants - Montjuïc

Totes les notícies

Debat amb la Regidora Marina Gassol

Ponent: Marina Gassol, Diplomada en Direcció i Administració d'Empreses. Personal laboral de la Generalitat de Catalunya al DOGC (1995-2016) i a l'Oficina de Seguiment i Suport a les Comissions Paritàries Estat-Generalitat (2016-2020). Membre de la Junta Territorial de Barcelona (2014-2020) i Junta General de FAPAC (2017-2020) (vocalia pedagògica i curricular). Ha format part de diferents plataformes veïnals de Ciutat Vella. Presidenta d'ERC-Barcelona Vella. Actualment Regidora a l'Ajuntament de Barcelona, responsable de l’àmbit d’infància, família, participació i usos del temps, ens ha parlat de les prioritats del grup municipal i que s’està fent des d’ERC en l’àrea de la seva responsabilitat. Des del punt de vista de l'àmbit de família la Regidora ens ha indicat que es tracta d'un tema de difícil sortida a Plenari on se solen tractar diversitat d'assumptes i aquest es minoritari, però ha incidit que actualment està lluitant per la problemàtica dels IBI de les famílies monoparentals a Barcelona. Tradicionalment s'havia establert una reducció en la quota a pagar per aquestes famílies. Aquesta reducció l'any passat va deixar d'aplicar-se per un descuit de l'Ajuntament. A l'estar reconegudes a Espanya només les famílies nombroses, no s'ha pogut fer res quan van deixar de convocar-se els ajuts i es van rebre les queixes de les persones afectades. Actualment s'està lluitant perquè es faci aquest any, però des del govern municipal no s'ha donat encara resposta a la petició. ERC està intentant aplicar de nou aquests ajuts sense deixar d'atendre el fet que el debat és que l’ajut és per al que té pis en propietat i hauria de ser més bé per a qui el necessita. En relació a l'àmbit de la infància Marina Gassol ha explicat les propostes que s'estan fent amb aquesta perspectiva. Estem parlant d'un segment de la societat que sembla que no existeix i per això denuncia que la ciutat no és gens amable per ells. Hem d'aconseguir introduir aquesta perspectiva en tots els àmbits, inclòs el pressupostari.

El Casal a la manifestació.

Com cada 11 de setembre la militància del casal ha estat a la manifestació que ha omplert els carrers en una Diada que demostra que som una nació i un sol poble que vol ser lliure. Una Diada en què hem tingut amb nosaltres per primer cop en quatre anys companys i companyes que fins ara eren presos polítics. Avui a Barcelona, tot i la pandèmia, un tsunami vermell de 400.000 persones, segons l’ANC, ha inundat el centre de la ciutat per reclamar la llibertat. Estem segurs que ben aviat celebrarem la Diada Nacional de Catalunya en una República independent.

Recordatori als herois i heroïnes i al poble de Barcelona durant el setge de 1714

Aquest matí a la plaça del Setge de 1714, en la confluència del carrer de Radas amb el carrer de la Concòrdia a Poble-Sec, els companys i companyes del Casal Jaume Aiguader hem assistit al Recordatori als herois i heroïnes i al poble de Barcelona que van defensar la ciutat a 1714. L’acte s’ha desenvolupat amb l’exhibició dels Tabalers i l’encesa de Diables, seguit per lectures poètiques, finalment ha acabat amb l’ofrena floral i la interpretació del Cant dels Segadors.

Bona Diada 2021 a tothom des d'ERC

Bona Diada Nacional de Catalunya 2021 a tothom de part dels companys i companyes del Casal d'ERC. Una Diada, també aquest any estranya, marcada pel context sanitari, pels xantatges i la repressió de l’estat espanyol, raons però que no ens han d’esgarrar una jornada de festa i recordatori dels nostres herois i heroïnes. Una jornada de reivindicació del nostre objectiu que no és altre que la independència de Catalunya per poder atendre millor les necessitats de la gent. Dia doncs també de mobilització per un dret a què mai no renunciarem. .

Referèndum a Escòcia

Avui hem tornat a les activitats habituals del Casal amb una conferència mixta, presencial i telemàtica, de gran actualitat i interès com és el referèndum a Escòcia. Els ponents Andy McGurk (que es defineix con un escocès/català, un dels membres fundadors del grup Amics de Catalunya a l’SNP i ex-dirigent de les joventuts de l’SNP a Edimburg) i Xavier Solano (politòleg, ex-assessor de l'SNP al parlament escocès (2005-08) i al parlament britànic (2012-15) i ex-delegat de la Generalitat al Regne Unit (2008-11) ) ens han parlat del procés independentista que es viu allí i les diferències o semblances amb el nostre en un debat en el qual s'han anat alternant i complementant les explicacions i posteriorment les respostes a les preguntes de la militància que hi ha assistit des del casal i des de casa .   Després d'una breu introducció històrica en la ponència ens han indicat el següent:   Els processos per la independència de Catalunya i Escòcia són diferents a l'hora d'establir l'origen de la seva fusió. Allí el tractat d'unió va ser de dos iguals i fruit de la voluntat d’ambdues parts, deixant oberta l'opció d'una futura separació, mentre que aquí va ser fruit d'una guerra de successió, cosa que ho fa molt més difícil.   L'aritmètica parlamentària és diferent com ho és el sistema electoral britànic que a diferència de l’espanyol, en què es vota la llista de cada partit, allí és uninominal, és a dir, trien el membre del parlament de la seva circumscripció, la qual cosa fomenta el contacte directe i afavoreix que guanyi el que més ho mereix així com el vot útil, cosa que pot permetre a Escòcia que el seu partit independentista l'SNP pugui aconseguir la majoria d'escons del seu territori i decidir qui governa al Regne Unit, entenent que és fonamental per pressionar el govern actual, a més a diferència d’allò que passaria a Espanya, allí no es preveu un càstig dels anglesos al partit polític que permeti votar als escocesos.

Passejada pels carrers guarnits a la Festa Major de Sants.

Aquesta tarda de divendres hem fet una passejada seguint totes les recomanacions sanitàries amb la Consellera de Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà, el president i regidor del grup municipal a Barcelona, Ernest Maragall, la diputada portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, la ex-consellera de Justícia i actualment Delegada del Govern de la Generalitat a Madrid, Esther Capella, la diputada al Congrés de los Diputados a Madrid, Pilar Vallugera, el regidor a l’Ajuntament de Barcelona, adscrit al nostre districte, Jordi Castellana i el president de la Federació Territorial d’Esquerra Republicana de Barcelona, Gerard Gómez del Moral i totes i tots les conselleres i consellers de districte.   Ha estat una gran oportunitat per saludar i tractar amb veïnes i veïns del barri tot allò que els preocupa i inquieta i aprofitar també per donar suport explícit a la Festa Major i les seves comissions.   Dies d’alegria i retrobament amb la gent i les comissions a les que agraïm la benvinguda rebuda.

L'ampliació de l'Aeroport de Barcelona vs. Transport Públic, vs. Mediambient.

Per videoconferència hem fet un debat amb la militància del casal per tractar diversos enfocaments de l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona com l’ambiental, l’econòmic, el social, el territorial o el polític. La qüestió ha estat analitzar si els beneficis de l’ampliació de l’aeroport compensen els costos atenent diverses opinions. D’una banda: Es parla “d’una oportunitat històrica reclamada des de fa temps, que doblaria els llocs de treball, augmentaria el PIB de Catalunya i milloraria la connectivitat del Aeroport del Prat, que seria un referent en sostenibilitat”, en paraules de la seva directora Sonia Corrochano. D’altra banda: El COAMB (Col·legi d’ambientòlegs de Catalunya) s’oposa a l’ampliació de l’Aeroport del Prat indicant: “Que és una decisió totalment contrària a la situació de pandèmia i de crisi climàtica en la qual ens trobem,  apostant per una transformació econòmica que vagi de la mà de la protecció del medi ambient, la salut de les persones i la qualitat de vida per sobre de tot,  exigint que s’aprofiti l’oportunitat de definir un canvi de model social i econòmic profund, que des dels sectors amb poder de decisió hi hagi valentia en aplicar polítiques ambientals i que, per a fer-ho, es tingui en compte la veu dels experts en la matèria. Que és totalment contrària a la declaració d’emergència climàtica, atès que provocarà més emissions derivades de la crema de combustibles fòssils. Que fer l’ampliació implicarà l’afectació de la zona natural de la Ricarda, zona inclosa a la Xarxa Natura 2000, i per tant, protegida per la Unió Europea. En definitiva, va en contra de la conservació del Delta del Llobregat. I que la decisió perpetua un model econòmic basat en el turisme i la construcció, sense valorar si realment en un futur hi haurà tanta demanda de viatges com pretén absorbir l’ampliació. Ens podem trobar en un futur amb una macro construcció infrautilitzada.

Resum del consell plenari celebrat el 7 de juliol a la Seu del Districte.

Avui hem assistit a una sessió de treball  per videoconferència amb els nostres consellers i conselleres que ens han fet un resum del consell plenari celebrat el dia 7 de juliol a la Seu del Districte de Sants-Montjuïc indicant les iniciatives presentades amb els continguts i resultats que s'exposen a continuació i que es poden veure a la nostra pàgina: https://locals.esquerra.cat/santsmontjuic/documents El vídeo sencer del plenari es pot veure per youtube aquí: https://www.youtube.com/watch?v=MOiT_81AoNQ ES VAN PORTAR A PLENARI: INICIATIVA 1) - Ateses les reiterades queixes veïnals per l’estat de degradació permanent que pateix el Parc de les Tres Xemeneies. - Atès que a la passada Audiència Pública, l’Associació de Joves Units del Poble Sec van sol·licitar la instal·lació d’unes pistes de bàsquet que complissin les mides reglamentaries. - Atès que el passat 17 de Juny, mencionada associació conjuntament amb l’Associació de Veïns del Poble Sec van fer arribar al regidor del districte una instància que proposava l’emplaçament de mencionades pistes en els Jardins de les Tres Xemeneies. - Atès que la instal·lació d’unes pistes de bàsquet ajudarien a recuperar l’espai per als usos veïnals. - Atesa la mancança d’espais d’ús esportiu per a adolescents i joves al barri del Poble Sec. D’acord amb el que estableixen els articles 55.1, 60.2, 64.3 i 101 del Reglament Orgànic Municipal, i l’article 32, 34 i concordants del Reglament intern d’organització i funcionament del Districte de Sants-Montjuïc, i en compliment del deure de preservar el caràcter inclusiu de la nostra societat i enfortir la cohesió social al nostre districte, formula la present  PROPOSICIÓ: Que el Govern de Districte iniciï un procés participatiu per la millora del Parc de les Tres Xemeneies proposant la construcció d’unes pistes de bàsquet i la concreció del seu disseny, així com la resta d’usos esportius, veïnals, cívics i d’espais de joc infantil i que en el termini de 6 mesos, se’ns transmeti un informe sobre les actuacions que s’han fet al respecte.