Sarrià-Sant Gervasi

21D, guanyem les urnes i defensem Catalunya!

de Guillem Casals, Conseller portaveu d'ERC Sarrià - Sant Gervasi

Ha arribat el moment. És ara i aquí. Podríem citar a Niemöller o a Candel. Parlar de les lluites compartides i de la necessitat de col·laborar, de trobar-nos per créixer junts, de tenir molt clar que davant d’una injustícia ens hi trobaran, sigui quina sigui. Perquè la nostra lluita és la justícia, és la democràcia, és la llibertat. Però també podria parlar d’un sol poble. Del que s’alça sense mirar banderes; del que recolza als nois d’Altsasu com ho fa amb els Jordis o el mig govern empresonat. Podria parlar d’ells, però parlaré de nosaltres, de totes i tots.

Res del que estem fent va de fronteres. Ni molt menys. No són territorials ni nacionalistes, com a molt són conceptuals. Perquè és cert, hi ha una enorme distància entre aquells qui accepten i justifiquen la violència de l’1 d’octubre i qui la rebutja. Hi ha una abismal separació entre els qui els qui comparteixen manifestacions amb l’extrema dreta -i on en cadascuna d’elles hi ha actes violents- i qui porta 7 anys de pacífiques mobilitzacions ciutadanes. Entre qui empresona a mig govern i dissol un Parlament, i qui ha intentat i intenta que sigui la ciutadania qui decideixi què vol ser. I és un orgull i honor dir que som dels segons i que guanyem als primers.

És cert, cal autocrítica. I es fa. És cert, calen explicacions. I se'n donen. Però que mai ningú perdi de vista que qui més ha de justificar és qui ha imposat per la força allò que les urnes no li ha donat. Qui ha volgut, perquè podrien haver optat per fer política i no ho han fet, aplicar el 155 -PP, PSC-PSOE i C’s- negant-se a pactar un referèndum, a apallissar a ciutadania per voler votar i responent a tota oferta amb un No majúscul. I no ho fan, però nosaltres el 21D per respecte a les institucions, per la nostra gent, per mostrar un rebuig absolut al 155 i per la República, els hi demostrarem el que volem i el que farem. Volem a la nostra gent a casa, i no farem ni un pas enrere fins a aconseguir la llibertat individual i col·lectiva del nostre poble.

És necessari i imprescindible que els més de dos milions de persones que van votar perquè Catalunya esdevingués una República, el proper 21 de desembre votin per poder refermar aquest mandat internacionalment. Fem-la efectivament, avancem pas a pas, sumant complicitats i sempre creixent. Sortim, un cop més i els que siguin necessaris, al carrer a guanyar el nostre futur. No perdem ni un minut en escenaris o picabaralles que ens volen provocar, i dediquem-los a guanyar. La República ho mereix.