Sarrià-Sant Gervasi

El 21D, República o repressió

de Guillem Casals, Conseller portaveu d'ERC Sarrià - Sant Gervasi

Dilluns 4. Són les 10h. I sé que no surten tots. L'Oriol, el Quim i els Jordis es queden a la presó. Per la resta, fiança de 100.000, que aviat sabem que la solidaritat de milers de catalans permet subsanar ràpidament. Som un poble enorme que s'enfronta a un Estat que ens vol amb el cap baix, demanant perdó i suplicant pietat. Lluny d'això, ens mantenim tossudament alçats i ens disposem a guanyar les il·legítimes eleccions del 21D. Perquè davant de la seva repressió, calen els nostres vots. Davant de l'atac brutal del PP-PSC/PSOE-C's via 155, cal que ens mantenim ferms en la defensa de la democràcia. I aquesta sempre guanya.

Un tribunal, sense competències per fer-ho, va decidir empresonar a dos líders socials per manifestacions violentes quan en 7 anys no n'hi ha hagut en cap mobilització independentista. Els mateixos que van deixar 1000 ferits l'1 d'octubre, són els que et diuen que l'Oriol, el Quim o els Jordis no poden ser lliures per violents. Mentre la Dolors, la Meritxell, el Raúl, el Carles, el Jordi i el Josep han estat un mes. Noms que darrera tenen família, amics. Gent a qui estimen i que els estimen, que han celebrat aniversaris sense ells. Siguem-ne conscients però no ho tolerem, perquè la normalització seria acceptar-ho, i no podem acceptar que en nom de la democràcia s'executi la repressió. I ara, el 21D ens juguem això, o la nostra República o la seva repressió.

Hi ha qui diu que amb la República hem despertat el feixisme. Segurament, avui, estem veient el feixisme en la seva més clara expressió, cert. Però que ningú dubti ni un segon que si es desperta és perquè es veu en risc. Que al feixisme se'l combat i se'l guanya. Que, precisament si avui estem on estem, defensant el que defensem, és per fugir d'aquest feixisme. Que el 21D cal que guanyem per acabar amb un Estat lligat estructuralment al règim del 78. Que ho fem amb la més gran de les majories i que, aleshores, tossudament alçats i fermament convençuts fem de la República proclamada, la més digna i justa.