Segarra

El president de la Diputació, Joan Talarn, visita la Fira de l'Ou de Sant Guim de Freixenet

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha visitat aquest matí la Fira de l'Ou de Sant Guim de Freixenet, acompanyat de l'alcalde, Francesc Lluch, la diputada portaveu del grup d'ERC i regidora a la Paeria de Cervera Mercè Carulla, diversos regidors de l'Ajuntament de Sant Guim de Freixenet i representants polítics de la comarca.

La Fira de l'Ou és un bon punt de trobada per a l'exposició de productes de proximitat, una iniciativa clau per a la recuperació econòmica del territori, que ha tingut una resposta molt positiva per part dels assitents i del sector.

Durant la jornada s'ha fet entrega dels Ous de Plata a l'escriptor amb arrels a la població de Freixenet Màrius Serra. El reconeixement posa en relleu una personalitat que per la seva voluntat, perseverància, esforç i treball per superar adversitats o per la seva capacitat d'assolir objectius de màxima dificultat hagi destacat en el decurs de l'any.

Enguany, s'ha aprofitat l'ocasió per a fer una visita a la fàbrica d'El Pastoret de la Segarra, un dels exponents de la indústria alimentària a la comarca, i al sindicat, un magnífic edifici modernista obra de Cesar Martinell s’ha convertit recentment en un nou equipament municipal després que l’Ajuntament i els propietaris signessin un contracte de cessió en règim de lloguer per un període de 60 anys, cosa que permetrà dur a terme la rehabilitació de l’edifici per tal de conservar-lo com a element patrimonial, així com també transformar-lo en un espai multifuncional per al municipi.