ERC al Segrià

Helena Martínez: “La gent d’Esquerra Republicana som els que volem i podem recuperar la Il·lusió, cohesionar el poble i fer que Torrefarrera torni a ser un poble viu!”

Laura Vilagrà, consellera de la presidència de la Generalitat de Catalunya, ha destacat que el país necessita alcaldesses com Martínez, perquè són les millors portaveus del projecte d’Esquerra Republicana, basat en el feminisme, la llibertat i la justícia social i constitueixen el múscul fonamental de l'independentisme

Torrefarrera ha acollit aquesta tarda la presentació d’Helena Martínez com a candidata d’Esquerra Republicana a l’alcaldia del municipi les properes eleccions municipals del 2023. La plaça Miremont ha estat l’escenari escollit per aquesta presentació, que ha aplegat desenes de persones i que ha comptat  amb la participació de Laura Vilargrà, consellera de la presidència del govern de la generalitat de Catalunya; Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida i Gemma Massana, presidenta de la Federació Comarcal del Segrià.

L’acte ha començat amb la intervenció de Gemma Massana, qui ha destacat de Martínez el seu talent “entès com aquella combinació d’intel·ligència i aptitud, de coneixements i d’habilitats”; el seu empoderament i compromís “en les seves conviccions i amb els valors republicans de l’honestedat i la transparència” i la seva generositat i empatia “que ajuda i dóna el que té sense esperar res a canvi”.

Per la seva part, Joan Talarn, president de la diputació de Lleida ha afirmat que Helena Martínez és el clar exemple del què significa la governança republicana. “Aquest nou concepte de fer política municipal, un canvi de paradigma que acaba  amb el clientelisme com a manera de fer política, inclús amb el caciquisme”. Talarn ha destacat l’optimisme, la joventut i l’honestedat de la candidata, “Helena Martínez és la nova generació de grans polítics que governaran els nostres pobles i el nostre país, i així ho ha demostrat al capdavant de l’Àrea d’Igualtat de la Diputació de Lleida, una àrea de nova creació la qual s’ha convertit en un dels pilars de la Diputació de Lleida d’avui dia”.

La candidata a l’ajuntament de Torrefarrera, Helena Martínez ha destacat que ha arribat l’hora de transformar Torrefarrera, de trencar “aquesta sociovergència” la qual està sumida el poble de fa anys i de treballar al costat de la gent, “Sabem que a Torrefarrera es viu bé, no ens enganyem, però no ens acontentem perquè sabem que a Torrefarrera es pot viure molt millor. Torrefarrera mereix molt més, Torrefarrera no es mereix la desídia, la falta de planificació i de il·lusió que ha estat patint els darrers temps. Torrefarrera mereix ganes de treballar amb i pel poble”

En aquest sentit, la candidata ha afirmat que és un repte, un orgull i una oportunitat acceptar la proposta de ser la cap de llista d’Esquerra a Torrefarrera. “I ho faig conscient i tranquil·la, sabent que no estic sola. Donaré la cara, perquè me l’omplin de mans si cal, sabent que formo part del millor equip de voluntàries i voluntaris compromeses amb la Torrefarrera de la música, la Torrefarrera dels esports, la Torrefarrera educadora, la Torrefarrera sostenible, la Torrefarrera solidària, la Torrefarrera de les dones que empenyen i la Torrefarrera dels homes que fan pinya, la Torrefarrera del jovent que sap divertir-se i la Torrefarrera dels emprenedors que la repensen”

Martínez recorda que és l’hora del canvi “ho hem fet una vegada i ho farem tantes vegades com calgui a partir d’ara. La gent d’Esquerra ja vam guanyar les eleccions a Torrefarrera el 14 de febrer de l’any passat! Què pot impedir tornar a guanyar-les el maig de l’any vinent” i ha afirmat que està preparada per assumir la transformació que Torrefarrera necessita “perquè sé que aquesta és una lluita compartida en favor d’una Torrefarrera molt millor, sense personalismes, una Torrefarrera per a tothom, i ho faig amb la fortalesa de presentar-me per un partit que compta amb la solidesa de 90 anys d’història. Jo no seré una candidata que en quatre anys m’hauré presentat per tres llistes amb noms diferents. Jo sóc d’Esquerra Republicana

Finalment la consellera de presidència Laura Vilagrà, ha destacat que el país necessita alcaldesses com Martínez, “perquè són les millors portaveus del projecte d’Esquerra Republicana, basat en el feminisme, la llibertat i la justícia social i constitueixen el múscul fonamental de l'independentisme”.

La candidata
Helena Martínez i Siurana (29 anys recent complerts), estudiant de psicologia i assistent sociosanitària de professió. A les eleccions de 2015 va ser l’única regidora d’ERC a l’Ajuntament de Torrefarrera, passant a dos regidors les municipals del 2019, i convertint-se en cap de l’oposició.

Aquell mateix any, entra a la Diputació de Lleida, presidida per ERC, per crear i liderar l’àrea d’Igualtat i Cooperació Internacional. Des de llavors ha treballat en favor de les polítiques d’igualtat arreu del territori, reforçant les àrees d’Igualtat de consells comarcals i ajuntaments.

Martínez també ha liderat les campanyes de difusió més exitoses d’aquest mandat de la Diputació de Lleida, com ‘Lleida és nom de dona’ i ‘Guanyem la partida a la LGTBIFòbia’, sempre amb el feminisme per bandera i en defensa de la igualtat de drets de les persones. El seu eslògan va #mésenllàdel8M.

En l’àmbit de la Cooperació Internacional ha ordenat les relacions de Diputació amb ONGDs del territori, aplicant sempre criteris objectius a la distribució de les ajudes.