ERC al Segrià

Montoliu de Lleida inaugura la nova planta del Centre de Tractament de Residus del Segrià

Montoliu de Lleida ha inaugurat aquest dijous la nova planta del Centre de Tractament de Residus Municipals del Segrià, amb una capacitat de 60.000 tones/any de la fracció resta; 15.000 tones/any de tractament de la fracció orgànica i 2.050 tones/any de fracció vegetal. L'obra ha estat finançada íntegrament per l'Agència de Residus de Catalunya i ha costat més de 20 milions d'euros.

L'alcalde de Montoliu de Lleida, Josep Guillamet Rosell, ha destacat la millora de les instal·lacions: 'Esperem que les noves instal·lacions siguin un model de gestió de residus de forma eficient, i que la seva capacitat d’adaptació permeti també donar resposta a reptes de futur com puguin ser la major implantació del porta a porta a la ciutat de Lleida.' També ha reclamat que, malgrat ser un horitzó llunyà, 'cal tenir present, previst, i suficientment dotat' el fons per a la restauració ambiental de l’equipament i la seva restitució un cop rehabilitat als espais lliures municipals.

Així, Guillamet ha afirmat que 'en la millora del reciclatge hi estem compromesos des de les institucions, en la reducció de residus hi estem cridats com a societat, però creiem fermament que en la reutilització de residus hi ha un nínxol de mercat per a la creació d’ocupació que és la clau per a l’arrelament de la població rural.' En aquest sentit, ha instat 'a les empreses gestores i al Consell Comarcal que explorin totes les vies possibles per poder extreure major valor afegit també dels residus municipals, en vistes a crear ocupació i crear negoci.'

En la inauguració hi han assistit, entre altres, autoritats del Consorci de Residus del Segrià, el Consell Comarcal del Segrià, l’Agència Catalana de Residus i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a més d'alcaldies de la comarca.