ERC Sitges

Final de la legislatura

Vull dedicar-me encara més a Sitges per superar aquests moments tan complicats, posant tota la meva força en aquesta etapa. Després d’un any de diputada i amb el final de la legislatura, he decidit no continuar com a diputada. Jo vaig assolir el càrrec arran de la repressió que estem vivint com a país, la llista electoral d'Esquerra està plena de companys empresonats, exiliats i/o encausats. Quan vaig acceptar ser diputada, ja vaig dir que ho feia per responsabilitat perquè havia estat escollida per l'assemblea de Garraf i feia molts anys que el nostre territori no tenia un diputat, tot i això ja vaig dir des del principi que si la legislatura acabava abans jo no repetiria perquè acabava d'agafar el càrrec d'alcaldessa i això suposava molta dedicació. Ara, arribat el moment d'unes eleccions avançades, entenc que Sitges em necessita més que mai, en plena pandèmia amb gent passant-ho molt malament i amb una economia molt tocada.

Tanmateix, la meva experiència al Parlament ha estat molt positiva. Primer de tot, perquè és un orgull fer política en la institució més important del país, però també perquè ha estat un aprenentatge en tots els sentits, des de veure com s'inicia una llei, a veure com es desenvolupen els temes més importants del país o apreciar de ben a prop les relacions que hi ha entre les diferents forces polítiques. Fins i tot poder haver viscut un moment tan complicat i incert com la pandèmia ha estat força intens i interessant.

Durant aquest temps he format part de tres comissions: la Comissió del Síndic de Greuges, que és la més política i ha estat força interessant, perquè es debaten problemàtiques que tenim com a país i moltes compartides amb Sitges; la Comissió d'Empresa i Coneixement, on he portat sobretot els temes relacionats amb Turisme, Comerç i Fires, principalment, i també quan s’han tractat temes d'administració local; i la Comissió de Polítiques Digitals i Administració Pública, en què he tractat també temes de turisme i comerç en relació amb la digitalització, he portat la Carta pels Drets i Responsabilitats digitals i també temes de funció Pública en l'àmbit local. A més, aquest darrer mes vaig formar part d’una Comissió especial conjunta entre la Comissió d’empresa i la Comissió d’economia on vam debatre sobre els propers fons europeus Next Generation. En general, els diputats que representem el territori també formem part de diferents grups o ajudem en diferents propostes de llei i, en el meu cas, he estat implicada en els temes del Penedès, com de mobilitat, d'urbanisme o de treball, entre d'altres. També, com a diputats atenem a persones o associacions diverses que volen parlar amb els grups polítics de diferents temes; en el meu cas he atès el Gremi d'Hostaleria de Barcelona, el Gremi de firaires de Catalunya, l'associació de Guies Turístics de Catalunya o el sector de l'oci nocturn i les Sales de festes, entre d'altres.

Ha estat beneficiós que l’alcaldessa de Sitges hagi estat diputada en la darrera legislatura sobretot per poder treballar en assumptes que directament ens afecten, ja que en aquesta legislatura i durant l'any que jo n'he format part, s'han aprovat, entre d’altres, el Decret de Turisme, la Llei de Ports, la Llei de protecció i ordenació del Litoral, la Llei de regulació del Lloguers i la Llei dels pressupostos de la Generalitat. Tots aquests tenen incidència molt important al Garraf i, concretament, a Sitges i podia tenir de primera mà la informació en què es treballava i he pogut fer les aportacions directament. També, evidentment, en temps de Covid, ha estat molt important tenir contacte directe amb les Conselleries i les direccions generals d'alguns departaments, amb els quals durant aquests mesos ha estat vital tenir línia directa.

Del Parlament m’emporto molts records, molts, en general el contacte amb els meus companys i companyes del grup republicà, amb els quals he après molt i hem fet molta pinya. També ha estat molt enriquidor cada cop que he fet una intervenció en el Ple, impressiona molt parlar des del faristol. Un dels moments més emocionants va ser quan, a finals de gener, els presos polítics van venir al Parlament per assistir com a compareixents a la comissió d'investigació de l'article 155. Feia molt temps que no els veia i va ser un moment molt impressionant.