Solsona

El nostre equip

• Sara Alarcón i Postils
    Sara Alarcón i Postils Regidora
    1982. Nascuda a Solsona. És casada i té dos fills. És regidora per ERC a l'Ajuntament de Solsona des del 2007 i presidenta del Consell Comarcal del Solsonès des del 2015. Llicenciada en Història de l'Art, va començar a treballar primer en un inventari de béns mobles de l'Església per encàrrec de l'Institut Ametller d'Art Hispànic. Simultàniament, va dedicar-se a un inventari de patrimoni cultural del promogut pel Centre d'Estudis Lacetans (CEL). Ha treballat al Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

El 20 de juliol de 2015 va convertir-se en la primera dona i republicana a ocupar el càrrec de presidenta del Consell Comarcal, un lloc que va revalidar el juliol del 2019. Alarcón compatibilitza aquesta responsabilitat amb la de regidora del govern municipal. És la regidora adscrita al Vinyet i al barri del Camp del Molí.

La seva experiència en la política municipal es remunta al 2007, quan va assumir les regidories de Cultura i Joventut en l'equip liderat per Xavier Jounou. El 2011 es va mantenir al capdavant de Cultura, i va ser responsable de les àrees de Salut i el Vinyet. En el mandat encetat el 2015 va continuar al capdavant de Cultura. La seva activitat al Consell Comarcal del Solsonès va començar el 2011, inicialment com a consellera i membre de la Junta del Centre Sanitari en representació de Solsona.

Quant a la seva relació amb les entitats, Sara Alarcón va formar part del Solsona Patí Club i, el 2006, va fundar el Club Patinatge Solsonès. També va treballar de monitora a l'Esplai de Llobera. Així mateix, és membre del CEL i ha format part de diversos grups musicals (Arpies, Tabola i Çons), a més d'haver cantat a l'Escolania del Claustre i haver codirigit temporalment la Coral Sant Jordi.