Tarragona

"És una animalada que les mercaderies circulin per on viu la gent, el més important és la seguretat"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, afirma que els grups municipals de l'Ajuntament han arribat a un consens per defensar la ciutat de tot el desgavell ferroviari que ha començat amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. El republicà explica que les formacions polítiques han acordat que es redactaria una declaració institucional que es presentarà en el consell plenari que se celebrarà el pròxim 30 de gener i que alhora es portarà a la Taula d'Alcaldes convocada pel 5 de febrer.

Ricomà apunta que "per primera vegada tots els grups municipals del consistori consensuem una postura comuna en un tema tan important com el ferroviari" i avança que un dels punts clau és que se solucioni "el desgavell dels horaris, irracionals, ja que no tenen res a veure amb el que vàrem negociar amb el Departament d'Infraestructures". Cal recordar que es va assegurar al consistori que hi hauria un tren cada mitja hora per connectar amb la ciutat comtal per compensar la pèrdua de trens de llarga distància.

Un altre dels acords és reivindicar que les mercaderies circulin per l'interior. L'alcalde reitera que "és una animalada que passin per on viu la gent. El més important és la seguretat de la gent i això vol dir que el perill s'han d'allunyar les mercaderies". A propòsit d'això, apunta que "ja hem vist el que ha passat amb l'explosió a l'empresa química, hem de ser-ne consciens" i etziba que "és una vergonya que l'aportació solidària que fem a tot l'estat espanyol amb les infraestructures químiques, amb el perill que suposa, tinguem unes infraestructures ferroviàries deficitàries, impròpies del territori i de la ciutat i que no ens mereixem".

Ricomà també avança que se celebrarà un acte obert a la ciutadania i a totes les entitats per posar en comú el posicionament del consistori Ajuntament i alhora arribar a una resposta unitària de ciutat.

Pel que fa a l'explosió a l'empresa IQOXE del Polígon Sud, Ricomà torna a reclamar que "cal aplicar tecnologia del segle XXI per informar la població del que passa" i també que apunta que s'ha d'apostar per l'enviament de missatges de telèfon mòbil a tota la població de la zona afectada. "No pot ser que ens estiguem comunicant com fa trenta anys, si vivim en una zona de risc, necessitem tenir una comunicació del segle XXI, no del segle passat", sentencia. A tot això, afegeix que cal una actualització dels protocols d'informació en cas d'incidents com el de dimarts passat.

En referència a l'incident, Ricomà considera que "per damunt dels beneficis econòmics hi ha la seguretat dels treballadors i del conjunt de la ciutadania" i això vol dir que "cal un compromís molt clar de l'AEQT i que els convenis col·lectius recullin aquestes mesures de seguretat i la millora de les condicions laborals".