Tarragona

Ricomà reclama a Sánchez la creació d'una agència de seguretat química

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona, Pedro Sánchez, FITUR
L'alcalde Pau Ricomà parlant amb Pedro Sánchez a FITUR
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, considera que és necessària la creació d'una agència de seguretat química i així li ha traslladat aquest divendres al president del govern espanyol, Pedro Sánchez i a la ministra d'Indústria, Reyes Maroto en el marc de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) de Madrid. El republicà ha apuntat que "la lamentable explosió a l'empresa petroquímica IQOXE ha de marcar un abans i un després". L'episodi més important de la història de la indústria química a Tarragona ha de fer reaccionar a les administracions i per això reclama que l'Estat s'impliqui en el control de la seguretat de les empreses químiques. "No volem dir que no s'hi treballi, però una agència estaria bé per extremar al màxim totes les mesures", ha expressat.

L'alcalde ha apuntat que "és la mateixa indústria química qui hauria d'estar interessada a tenir el màxim nivell de seguretat i la màxima gestió de les emergències" i ha afegit que "ens cal fer les coses millor i, per això, hem de comptar amb la complicitat de totes les administracions i el sector empresarial". Ricomà considera que "si tots treballem en aquesta direcció, podrem recuperar la confiança de la ciutadania".

La ministra Reyes Maroto s'ha compromès a venir a Tarragona per parlar de l'agència de seguretat química que reclama Ricomà. El batlle manifesta que és essencial vetllar per la seguretat de la ciutadania i del polígon petroquímic i per això cal començar a treballar per a millorar la situació actual, revisant protocols, aplicant mecanismes de comunicació amb tecnologia del segle XXI i creant aquesta agència de control, entre altres accions. Ricomà recorda la necessitat que el territori recuperi la gestió de les emergències químiques. "Cal recuperar el PLASEQTA anterior, que va perdre autonomia en convertir-se en PLASEQCAT perquè des del territori es coneixen tots els elements i això facilita més la feina", sentencia.