Tarragona

Junqueras: “Tarragona ha de tornar a ser el qui li pertoca, una de les grans ciutats de Catalunya”

Oriol Junqueras, aquest matí de visita a Tarragona.
El president d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Oriol Junqueras, s’ha desplaçat fins a Tarragona per mantenir una reunió de treball amb l’alcalde Pau Ricomà i posteriorment ha mantingut dues trobades amb representants d’entitats i associacions de persones migrants i amb membres de diferents cooperatives de la ciutat, respectivament.

Durant les reunions s’han posat damunt la taula diferents temes tan rellevants com la regularització de les persones migrants, les dificultats per aconseguir els papers de residència, de treball i asil polític. A banda, ha conegut part del teixit cooperatiu de la ciutat, ha pogut conèixer diferents projectes socials i on s’ha destacat la importància de la sobirania energètica.

Per altra banda, Junqueras destaca que “l’equip de govern encapçalat per Pau Ricomà està fent una obra extraordinària en un moment ple de dificultats. Si alguna legislatura ha sigut difícil al llarg de les últimes dècades de ben segur que ha sigut aquesta”. El republicà considera que Ricomà “està portant a terme una feina excel·lent i també està construint grans consensos en una ciutat que els necessita perquè Tarragona ha de tornar a ser el qui li pertoca, una de les grans ciutats de Catalunya”.

En aquest mateix sentit, Junqueras apunta que “Tarragona ha de ser una capital des del punt de vista cultural, econòmic, universitari i una capital que serveixi de referent al conjunt del nostre país i estic convençut que amb la feina de l’alcalde ho estem aconseguint”.

ERC defensarà els interessos de Tarragona en els pressupostos

Sobre els pressupostos presentats pel govern espanyol, Junqueras afirma que “la posició d’ERC és la d’intentar ser el més útil per al conjunt de la ciutadania de Catalunya i per tant, caldrà veure com són aquests pressupostos, què ens expliquen i en quina mesura accepten el que proposem per a millorar-los”. A tot això, afirma que es defensaran els interessos de la ciutat i de la demarcació: “Hem de pensar en el futur de Tarragona, en el Camp de Tarragona i en el seu conjunt”.

“És moment de posar-se al costat de Pere Aragonès”

Junqueras també considera que “ERC és la formació més important  de Catalunya en molts àmbits institucionals, d’entrada amb la presidència de la Generalitat de Catalunya, amb la representació al Congrés i al Senat i per tant, convidem a totes les forces polítiques independentistes de posar-se al costat del president Pere Aragonès per treballar pel conjunt del nostre país i esperem que estiguin a l’alçada de la responsabilitat que els pertoca i treballin al costat del president pensant en Catalunya”.

Presentació del llibre a Reus

Aquesta tarda, Oriol Junqueras presentarà el seu llibre “Contra l’adversitat” als Jardins de la Casa Rull, al carrer Sant Joan 27 de Reus, a les 19.15h. El president d’ERC també participarà en la inauguració de la nova seu del partit a la ciutat.