Tarragona

El govern liderat per Ricomà desencalla la situació del Palau d'Esports

El Palau d'Esports Catalunya, ubicat a l'Anella Mediterrània
Avui és un dia important per la ciutat perquè el govern, liderat per l'alcalde Pau Ricomà, ha aconseguit desencallar la situació del Palau d'Esports Catalunya. Un fet que suposa un abans i un després per a l'equipament però també per als clubs esportius de la ciutat.

El ple celebrat aquest divendres ha certificat la bona notícia. S'ha donat llum verda a la solució jurídica del Palau d'Esports, a través d'una mutació demanial, i això suposa que l'Ajuntament assumeix definitivament la gestió de l'equipament. Un cop això passi pel Registre de la Propietat, el consistori el posarà a disposició dels clubs i la ciutadania. La consellera d'Esports, María José López, ha explicat que ara la gestió passa a mans de l'Ajuntament i es podrà utilitzar de forma permanent. El Palau serà "un equipament molt important per al teixit esportiu de la ciutat i també serà l'escenari d'esport de primer nivell, però serà clau per acollir esport base. Des del primer dia hem apostat per l'esport base i ara, evidentment, també ho farem", ha afegit.

Després de mesos de converses entre l'Ajuntament i la Generalitat, la consellera ha celebrat que "s'ha trobat una sortida a un nyap que era molt complicat de resoldre, però finalment hem aconseguit el que tots perseguíem, que la gestió del Palau sigui nostra. Això ens permetrà organitzar grans esdeveniments esportius, això sí, sense hipotecar-la perquè això ho tenim molt clar". En aquest sentit, ha posat èmfasi en el fet que des de la Conselleria d'Esports i des del Patronat Municipal d'Esports "no hem estat amb els braços plegats esperant que arribés aquest dia i ja tenim un treball tècnic fet perquè el volem obrir al més aviat possible. El Palau d'Esports acollirà molt i molt esport durant els pròxims anys".

Per cloure, López ha volgut destacar tot i la bona notícia del Palau, "aquest govern seguirà amb el seu propòsit, que també és invertir per millorar la resta d'instal·lacions esportives que estaven en un estat precari indigne per als clubs de la ciutat quan vàrem entrar".

En el mateix ple, el portaveu d'ERC, Xavier Puig, ha destacat que la capacitat negociadora del govern encapçalat per Pau Ricomà i ha agraït la tasca dels tècnics i de tots els professionals que han pres part en tot el procés per desencallar aquest "desgavell jurídic i patrimonial". El mateix conseller ha apuntat que "aquest immens problema que avui arreglem té uns responsables explícits i clars, el PSC. Avui hi ha una solució per aquest desgavell, fruit de les presses i les improvisacions per celebrar uns jocs plantejats de manera més que qüestionable. Un cop més, avui arreglem un problema en benefici de la ciutat i de les entitats esportives de la ciutat".