Tarragona

Pau Ricomà és escollit cap de llista per a les eleccions del 2023

• Pau Ricomà, alcaldable de Tarragona
  • L'alcaldable, Pau Ricomà, i el president d'ERC, Oriol Junqueras, durant l'acte celebrat aquest migdia Gerard
  • Pau Ricomà, alcaldable d'ERC a Tarragona Gerard
  • El cap de llista, Pau Ricomà, i el president d'ERC, Oriol Junqueras, aquest migdia Gerard
Pau Ricomà tornarà a encapçalar la llista d'ERC Tarragona per a les eleccions municipals de l'any 2023. L'assemblea local del partit celebrada aquest dissabte a la Casa Canals, l'ha escollit per unanimitat. D'aquesta manera, el republicà repetirà com a alcaldable del partit amb el clar objectiu de continuar impulsant el canvi a la ciutat que ha iniciat des de l'alcaldia durant aquest mandat.

Ricomà ha apuntat que "el gran repte que tenim és tenir una ciutat cohesionada, amb uns barris ben lligats, un centre fort i barris ben lligats, un centre fort i molta més Anella Verda". El mateix alcaldable ha alertat que "hi haurà dos models a les eleccions, el de ciutat desmesurada o el de la sostenibilitat i la cohesió. Volem deixar enrere un model caduc d'urbanisme expansiu. El nostre model és el d'una ciutat cohesionada i equitativa, amb un comerç que li doni vida i on els vianants guanyin espai als cotxes. Volem i treballem per tenir una cuitada pensada per a les persones i que doni oportunitats per a tothom, que no deixi a ningú enrere".

L'actual alcalde de Tarragona "també ha recordat que la ciutat ha travessat una època molt complicada, amb situacions inèdites i en les quals hem demostrat que hem estat al costat de la gent. S'ha fet una feina ingent per estar al costat de la ciutadania i hem aconseguit donar el tomb a aquestes dificultats per convertir-ho en millores".

Ricomà ha posat de manifest que "el pròxim mandat ha de ser el dels grans consensos, sobretot en tres coses importants com són l'educació i la llengua, el creixement de la ciutat i la mobilitat. Aquí sempre ens hi trobaran".

Per cloure, Ricomà també ha destacat que "cal aconseguir una llista el màxim representativa de la ciutat, amb gent honesta, responsable, que sigui capaç de governar i amb moltes ganes de tirar la ciutat endavant. Una llista pensada per continuar impulsant el canvi que hem iniciat en aquest mandat i que s'ha de consolidar".

Junqueras: ""Ricomà és el millor alcalde que pot tenir Tarragona"

L'acte per confirmar la candidatura de Pau Ricomà ha comptat amb la presència del president d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, i de càrrecs electes i representants del partit. Durant el seu parlament, Junqueras ha destacat que "Ricomà és el millor alcalde que pot tenir Tarragona ara i en el pròxim mandat. És molt rellevant i bo per la ciutat però també pel Camp de Tarragona, pel territori i per Catalunya que continuï a l'alcaldia".

El president del partit ha exposat que "som el primer espai polític a Tarragona que presenta el seu candidat perquè som el més cohesionat. Altres projectes només es desgasten perdent el temps en enfrontaments a casa seva i no prioritzen la ciutadania, el que fan és prioritzar les seves disputes internes i deixen de banda el que és realment important, que és el fet d'estar al costat de la gent". Per això, ha afegit que "sabem del cert que només Esquerra Republicana està en condicions de presentar un projecte ambiciós, per fer una ciutat i país més justos i millors".

Per acabar Junqueras ha assegurat que "aquest país té moltes ganes de fer coses". I ha afegit que "la cultura es defensa, sobretot transmetent orgull per la llengua, la cultura, l'economia i el territori".