Tarragona

El Palau d'Esports passa oficialment a mans municipals

Gerard Magrinyà
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, durant l'acte celebrat ahir
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, van oficialitzar aquest dimecres la cessió del Palau d'Esports Catalunya al consistori amb l'entrega simbòlica de les claus. D'aquesta manera se certifica la feina encapçalada pel batlle republicà per desencallar la complicada situació que envoltava aquest equipament esportiu i deixa en evidència que un cop més, el govern del canvi posa solució a un problema heretat en benefici de la ciutat i de les entitats esportives de Tarragona.

Durant l'acte celebrat al mateix Palau d'Esports, Ricomà va afirmar que "després de posar en ordre en l'embolic jurídic i patrimonial que es va generar arran de les presses per organitzar els Jocs Mediterranis, podem assegurar que el dia que podrem obrir les portes, de bat abat, als clubs esportius de Tarragona ja és a tocar. Es mereixen tenir un espai com aquest per poder entrenar i competir. Per fi podran gaudir d'un equipament que no ha pogut ser seu tot just acabats els jocs, com ens hagués agradat, però ara ho serà". En aquest sentit., el mateix alcalde va destacar que des del PMET i des de la Conselleria d'Esports "s'ha fet un treball d'anticipació i de previsió que facilitarà que la posada a punt del Palau no es dilati en el temp. Els clubs esportius de Tarragona mereixen tenir un espai com aquest per poder entrenar i competir; per tant, des d'avui el Palau d'Esports es converteix en la peça angular de la xarxa d'instal.lacions esportives de Tarragona".

L'alcalde Ricomà té molt clar que "sabem què volem i cap a on anem" i va afirmar que "el futur del Palau d'Esports Catalunya el defineixen tres idees motrius, com són la seva utilització pels clubs de la ciutat; els estudis en especialitats de cicles superiors i de grau a l'entorn de l'esport i la salut i el desenvolupament de les seves potencialitats com a peça molt rellevant de tracció econòmica i destinació turística".

Durant el seu parlament, la consellera Vilagrà va apuntar que "ha estat un tràmit complicat, però tots hem posat molt de la nostra part" i va afegir "araja és un equipament municipal destinat a l'impuls de l'esport i el gaudi de tota la ciutadania tarragonina".

Per la seva banda, la consellera d'Esports, María José López, va destacar que "està previst que el Palau es posi a disposició dels clubs de cara a l'inici de la temporada que ve" i va afegir que "durant aquest mateix mes de maig, els mateixos clubs rebran el full de sol·licituds per a la utilització d'equipaments municipals per a la pràctica esportiva 2022/2023, on ja s'hi inclou el Palau". La responsable d'Esports també va avançar que "es treballa perquè el Palau serveixi tant als clubs, que podran sol·licitar utilitzar-lo a partir del mes de maig, com per acollir grans esdeveniments"

A tot això, cal recordar que el passat 18 de març, el ple de l’Ajuntament de Tarragona va aprovar la regularització juridicopatrimonial definitiva del Palau d’Esports perquè la gestió passi de forma permanent a l’Ajuntament de Tarragona. Això evidenciava que el govern liderat per l'alcalde Ricomà resolia un nyap heretat de l'anterior govern.