Tarragona

Llum verda als projectes esportius de Sant Pere i Sant Pau i Ponent i a la rehabilitació de la façana del consistori

ERC, plenari,
El saló de plens de l'Ajuntament de Tarragona, aquest dimarts
El ple de l'Ajuntament de Tarragona ha donat llum verda aquest dimecres al modificatiu de crèdit de més d'1,7 milions d'euros. Aquesta acció pressupostària permetrà la necessària rehabilitació de la façana de l'Ajuntament (576.000 euros) així com la rehabilitació de diferents locals cedits a associacions de veïns (60.000 euros) i tirar endavant els projectes de l'espai multiesportiu de Ponent (453.000 euros) i les pistes esportives de Sant Pere i Sant Pau (353.000 euros). A banda, hi haurà partides destinades a complementar les subvencions a entitats esportives, les quals provenen del romanent del Patronat Municipal d'Esports i del mateix pressupost del consistori, i també hi haurà quantitats per a finançar el Concurs de Castells (80.000 euros) i altres projectes.

El modificatiu de crèdit s'ha aprovat amb el vot a favor del govern i sense cap vot en contra per part de l'oposició, ja que es va abstenir. El conseller de Territori, Xavier Puig, ha destacat que "ens hagués agradat que aquesta decisió s'hagués pres per unanimitat, però també agraïm l'abstenció, perquè ens permet fer les coses que són d'interès per aquests barris i que també ho són per la ciutat". El republicà ha afegit que "els dos projectes esportius "són dues prioritats que fem de la mà de les associacions de veïns dels barris i que suposaran una gran millora per Sant Pere i Sant Pau i Ponent perquè donaran vida i permetrà la pràctica de l'esport a l'aire lliure i el seu ús per persones de totes les edats".

A Sant Pere i Sant Pau, aquest equipament esportiu engreixarà encara més l'aposta del govern municipal en millorar aquest barri, i se sumarà al nou gimnàs municipal, a la transformació urbanística de la plaça Catalunya i a la renovació de la plaça de la Cinquena Promoció, entre altres. Pel que fa a Ponent, Puig considera que "és un projecte molt necessari per als veïns de l'Albada, Parc Riuclar i la Floresta" i que s'ubicarà a la zona nord-est del barri.

Per la seva banda, el conseller de Serveis Centrals, Jordi Fortuny, ha afirmat que "estem fent servir les eines d'un pressupost prorrogat adaptant-lo a les necessitats de la ciutat. Els modificatius són necessaris per fer avançar Tarragona i així ho estem fent". Alhora, ha remarcat que "el romanent d'esports ha passat a l'Ajuntament i l'Ajuntament el dedica a activitats i entitats esportives no només amb 80.000 euros, sinó amb 100.000". D'aquesta manera ha volgut deixar clar que el romanent del Patronat Municipal d'Esports es destinarà, únicament, a aquest àmbit.

Sobre el mateix modificatiu, Fortuny ha posat èmfasi en el fet que "els moviments de diners que fem consisteixen a reciclar partides pressupostàries sobrants d'altres anys i busquem coses que ja s'han fet, o bé coses que s'estan fent per una altra via". Sigui com sigui, "la ciutat continuarà avançant i els projectes s'aniran fent", ha afirmat.