Tarragona

Gran satisfacció d’ERC-MES-MDC per la unanimitat en l’aprovació de la moció per un estudi de la qualitat de l’aire

L’acord per unanimitat del ple tarragoní per tirar endavant l’estudi de la qualitat de l’aire al polígon sud és una gran notícia. Creiem que la ciutadania no pot viure amb la preocupació i el dubte sobre l’aire que respira i avui s’ha fet un gran pas per posar llum a una reivindicació que s’ha articulat a través de la plataforma Cel Net i que han recollit tots els grups polítics del consistori tarragoní. La decisió presa avui pel plenari municipal, sumada a la Taula de control de l’aire que ja s’ha constituït aquesta setmana, conformen un marc idoni per coordinar i debatre l’impuls de l’estudi.

Celebrem també l’aprovació per unanimitat de la moció que ha de permetre l’elaboració d’un llibre blanc de les necessitats bàsiques en matèria d’equipaments. El llibre blanc servirà d’inventari dels equipaments existents i permetrà saber les seves característiques bàsiques, el seu estat de conservació, l’adequació als usos i necessitats presents i futures i les possibilitats d’ampliació. Per la seva elaboració volem comptar amb la participació directa de la ciutadania i d’aquelles entitats que pel seu objecte social en puguin sortir beneficiades.

També ens produeix gran satisfacció el compromís que s’ha adquirit amb la sanitat pública mitjançant la moció presentada amb ICV-EUiA i PSC i que ha rebut el suport de la resta de grups, excepte el de CiU que s’ha abstingut.

D’altra banda, lamentem profundament que no hagi prosperat cap de les dues mocions relacionades amb l’Associació de Municipis per la Independència, que presentàvem conjuntament amb altres grups municipals. El vot contrari a l’adhesió de la ciutat de Tarragona a l’AMI era previsible, però teníem l’esperança que podria prosperar la moció que plantejava una consulta ciutadana perquè fossin els tarragonins els que decidissin sobre aquest punt. La votació en contra d’aquesta consulta suposa una negació explícita d’una forma de democràcia participativa i directa que hauria de ser un dret indiscutible dels ciutadans. Considerem que la decisió d’adherir-se o no a l’AMI requeria de mecanismes de presa de decisió col·lectius, més encara quan el rebuig mostrat per la majoria del plenari està confrontat amb la percepció que una part important de la ciutadania s’hi ha mobilitzat a favor en diverses ocasions.

Podeu consultar totes les mocions que hem presentat en el següent enllaç: