Tarragona

Celebrem i gaudim de Santa Tecla 700!

Pau Ricomà
Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona,
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona

Les festes en honor a la patrona de Tarragona sempre són especials, però enguany encara ho són més. Aquest 2021 celebrem els 700 anys de l'arribada de la relíquia del braç de Santa Tecla a la ciutat i per aquest motiu Tarragona s'ha engalanat per a l'ocasió!

Durant set segles, aquesta festa s'ha mantingut, ha anat evolucionant i ho seguirà fent. Per això, totes i tots hem de contribuir a fer que Santa Tecla segueixi creixent. Enguany, per celebrar la Santa Tecla 700 anys i moltes altres més efemèrides, s'ha preparat un programa extens amb molts actes especials, festius i commovedors que es concentren en les festes majors del 2021 i del 2022. Aquesta és una extraordinària ocasió perquè la ciutat reconegui la seva història i cultura, així com el seu present i el seu futur potencial.

A banda de la commemoració de l'entrada de la relíquia, també celebrem els 50 anys de l'Esbart Santa Tecla, els 40 anys del Ball del Patatuf, els 35 anys de la recuperació de l'Àliga, els 40 anys de la recuperació del Ball de Dames i Vells, els 30 anys del Retaule de Santa Tecla, els 15 anys de la Vibrieta, els 15 anys de la Diada de Santa Tecla - el Primer Diumenge i els 10 anys de la Xaranga Tocabemolls. Enhorabona i per molts anys més!

A Tarragona hem de treure pit de la nostra festa popular que és, sense dubte, una de les més participatives i emotives de tots els Països Catalans. Hem de recordar que l'any 1996 va ser declarada Festa Tradicional d'Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya i el 2002, Festa d'Interès Turístic Nacional pel govern espanyol. Aprofitem aquesta ocasió per a injectar-nos una gran dosi d'autoestima i de tarragonisme que s'han perdut durant els últims anys. Som una societat molt viva, amb molt de talent i capaç de generar valors i que, sobretot, tenim la sort de viure a Tarragona.

La festa major ens torna a regalar una oportunitat única que hem d'aprofitar per seguir fent ciutat. Hem de gaudir de tots els dies festius que ens esperen, però no podem oblidar on som i què estem vivint. Cal ser conscients de tot el que ens hi juguem, hem de tenir molt presents les mesures de seguretat i de prevenció i per això faig una crida a la responsabilitat personal i a la convivència. Entre tots cal seguir demostrant i celebrant que a Tarragona tenim una festa major envejable tot i les restriccions i alhora, que som una societat que sempre està a l'altura de les circumstàncies.

Som una ciutat amb una llarga història vinculada sempre a la cultura i podem celebrar que tenim una de les festes més emblemàtiques de Catalunya. Com els deia, aprofitem-ho però aprofitem-ho bé.

Per cloure, només desitjo a tots els tarragonins i tarragonines que passeu una molt bona Festa Major!

Visca Santa Tecla! Visca Tarragona! Toca, Peron!