Tarragona

Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona, ple, Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona

El Palau d’Esports Catalunya ja és nostre. Sí, oficialment ahir la Generalitat va entregar a la ciutat les claus d’aquest nou equipament esportiu i això vol dir que la gestió passa a ser municipal. A partir d’ara el Palau d’Esports entra en un nou escenari. No ha sigut fàcil, però ho hem aconseguit.

El govern municipal, juntament amb el Govern de la Generalitat, ha desencallat la situació del Palau d'Esports Catalunya i això suposa un abans i un després per a l'equipament però també per als clubs esportius de la ciutat i per a la ciutadania en general.

Ha sigut un camí ple d’entrebancs però després d’un treball ingent per part de l’Ajuntament i de la Generalitat, s’ha pogut resoldre aquesta situació i podem assegurar que s’ha assolit el que tots perseguíem. Un cop més, donem solució a un problema heretat en benefici de la ciutat i de les entitats esportives de Tarragona. Un cop superat aquest escull, no podem fer res més que celebrar que Tarragona disposa, ara sí, d’un equipament esportiu de primer nivell.

Després de posar en ordre en l’embolic jurídic i patrimonial que es va generar arran de les presses per organitzar els Jocs Mediterranis, podem assegurar que el dia que podrem obrir les portes, de bat abat, als clubs esportius de Tarragona ja és a tocar. Es mereixen  tenir un espai com aquest per poder entrenar i competir. Per fi podran gaudir d’un equipament que no ha pogut ser seu tot just acabats els jocs, com ens hagués agradat,  però ara ho serà.

El Palau d’Esports Catalunya es converteix en la peça angular de la xarxa d’instal·lacions esportives de Tarragona i ha de facilitar el seu sentit primari, el de l’esport com a element de socialització i de benestar físic i emocional.

Des del Patronat Municipal d’Esports de Tarragona i des de la Conselleria d’Esports s’ha fet un treball tècnic previ que facilitarà que el Palau s’obri al màxim rendiment la temporada pròxima.  S’ha fet un treball d’anticipació i de previsió que facilitarà que la posada a punt del Palau no es dilati en el temps. El volem ple d’esportistes, ben aviat, entrenant i competint, rebent amb humilitat i orgull alhora equips d’arreu.

Sabem què volem i cap a on anem. El futur del Palau d’Esports Catalunya el defineixen tres idees motrius: la seva utilització pels clubs de la ciutat; els estudis en especialitats de cicles superiors i de grau a l’entorn de l’esport i la salut i el desenvolupament de les seves potencialitats com a peça molt rellevant de tracció econòmica i destinació turística.

Amb la cessió de l’equipament tanquem una etapa que potser ha estat grisa, si més no confusa,  i n’obrim una altra plena de llum, plena de positivisme i amb mirada llarga cap al futur. El Palau d’Esports s’omplirà de vida, és clar que sí. Els ciutadans de Tarragona l’ompliran d’activitat i acollirà grans esdeveniments esportius. Ho farem com fins ara, fent les coses sempre des del sentit comú, des del treball perseverant i la il·lusió. Evitant estridències i donant passes continuades en la direcció que busquem, el benestar de les ciutadanes i ciutadans de Tarragona.

El Palau és de tota la gent de Tarragona, hi creiem, sabem del que és capaç i sabem que traurem molt de profit a aquestes instal·lacions com a ciutat. És això de deixar el passat enrere, hem de mirar endavant. Volem un Palau d’Esports que bategui i que ho faci amb força. Sabem com fer-ho i ho farem entre totes i tots!