Terrassa

Totes les notícies

Ple de dones: consens i objectius compartits

El consens i la voluntat d’avançar en les polítiques públiques feministes de manera transversal protagonitzen un ple de dones format pels grups polítics i les entitats feministes de la ciutat.  Terrassa celebra el primer ple de dones de la ciutat marcat per un consens unitari entre les entitats feministes de la ciutat i els grups polítics que formen part del consistori. El to tranquil i la voluntat de fer de Terrassa una veritable ciutat feminista i avançar en les polítiques públiques feministes de manera transversal, han fet que les set propostes presentades pels diferents grups de treball s’hagin aprovat per unanimitat. El ple de dones ha aprovat l’inici del full de ruta de les polítiques feministes de la ciutat que es treballarà conjuntament amb les entitats feministes. La proposta acorda treballar perquè la igualtat sigui una prioritat política i una línia estratègica en cada acció municipal de manera transversal i inclusiva, creant així, un espai polivalent i obert a la ciutadania i a les entitats així com incorporar indicadors de gènere al Portal de Transparència per iniciar la creació d’un Observatori de Gènere a la ciutat. En aquest sentit, la regidora Ona Martínez ha explicat que el full de ruta «vol posar al centre les polítiques públiques feministes, polítiques feministes de ciutat que hem de construir any rere any plegades. Un dull de ruta treballat des de la transversalitat, el consens, la unitat i la participació de les entitats». A més, Martínez ha assegurat que «hem vingut a transformar la ciutat i el ple de dones ha de passar d’un acte simbòlic a un acte històric per fer de Terrassa una veritable ciutat feminista». D’altra banda, s’ha aprovat per unanimitat la proposta del primer grup de treball dedicat a la detecció i atenció de les violències basades en el gènere de crear un espai virtual on ubicar de manera visible i àgil tots els recursos per a l’abordatge de les violències masclistes a la ciutat, així com estudiar la creació de Punts Lila.

[Comunicat]:Fer possible la Festa

El grup municipal d'ERC-MES valora l'esforç organitzatiu per la recuperació de la Festa Major presencial.  Isaac Albert: "L'organització excepcional en les circumstàncies actuals no ha estat senzilla. Tampoc ho ha estat la implicació de totes les persones que hi han treballat, des dels preparatius més inicials fins al dia a dia al carrer en jornades maratonianes." Espais perimetrats, activitats controlades, inscripció prèvia, aforamentscontrolats... Conclou la Festa Major de Terrassa 2021 recuperada, diferent i adaptada a les circumstàncies del moment. I, des del grup municipal de govern d'Esquerra Republicana de Terrassa s'ha volgut transmetre l'agraïment als centenars de persones que han fet possible una bona organització. Pel primer tinent d'alcalde i portaveu del grup municipal republicà, Isaac Albert, la valoració ha de ser clara: "Amb encerts i amb errors, evidentment, s'ha aconseguit l'objectiu de recuperació de la Festa Major i la participació de la ciutadania com un bon treball col·lectiu que cal agrairi del qual podrem extreure aprenentatge per millorar en el futur". En aquest sentit, a l'evident tasca vertebradora i organitzadora del format d'enguany per part del servei de cultura i les entitats i associacions implicades, Esquerra Republicana vol destacar la feina desenvolupada per les treballadores i treballadors, així com persones voluntàries, que han permèsel bon funcionament de tots els espais d'activitat. Així mateix, des del grup municipal també es vol remarcar que les dades de les quals es disposa actualment, aquesta ha estat la Festa Major amb menys incidents dels darrers anys. Per Isaac Albert "això no disminueix la gravetat d'alguns incidents que s'han viscut, però sí que ha de posar en valor l'esforç de la policia municipal i de tota l'organització per haver garantit la seguretat de la ciutadania durant aquests dies". Finalment, des d'Esquerra Republicana s'agraeix les tasques de suport del personal d'Eco-equip i TMESA per garantir un bon servei a la ciutat per poder realitzar la celebració.

Arriba el primer ple de dones de Terrassa

La ciutat celebrarà el primer ple de dones divendres 9 de juliol en què s’aprovarà l’inici del full de ruta de les polítiques feministes de la ciutat que es treballarà conjuntament amb les entitat.  Arriba a la ciutat el primer ple de dones, una fita històrica per l’avenç en la construcció d’una ciutat veritablement feminista que es traduirà en l’aprovació de l’inici del full de ruta de les polítiques feministes de la ciutat i que es treballarà conjuntament amb les entitats feministes. La proposta acorda treballar perquè la igualtat sigui una prioritat política i una línia estratègica en cada acció municipal de manera transversal i inclusiva, creant així, un espai polivalent i obert a la ciutadania i a les entitats així com incorporar indicadors de gènere al Portal de Transparència per iniciar la creació d’un Observatori de Gènere a la ciutat. Un total de 43 entitats i col·lectius feministes de la ciutat han participat en el procés participatiu dut a terme en els mesos previs en que s’han debatut i proposat els temes a elevar al ple de dones que se celebrarà de manera extraordinària el proper 9 de juliol coincidint amb el mateix dia en què Quitèria Tarragó Casellas va ser nomenada regidora de l’Ajuntament de Terrassa l’any 1937. Les propostes presentades han estat formulades a través de diferents grups de treball en diferents àmbits com són el de detecció i atenció de les violències basades en el gènere, el de prevenció i sensibilització de les violències masclistes, el dels drets de les dones en el treball productiu i el dels drets de les dones en el treball de les cures. Així doncs, en aquest sentit, el primer grup de treball dedicat a la detecció i atenció de les violències basades en el gènere eleva al ple de dones la creació d’un espai virtual on ubicar de manera visible i àgil tots els recursos per a l’abordatge de les violències masclistes a la ciutat, així com estudiar la creació de Punts Lila gestionats per les entitats feministes del barri, entre d’altres propostes.

Terrassa vol recuperar el cultiu de la vinya

L’Ajuntament de Terrassa vol recuperar el cultiu de la vinya a la ciutat i es planteja com a objectiu principal la recuperació de la varietat de cep autòcton com és el Terrassenc.  L’Ajuntament de Terrassa s’ha proposat recuperar el cultiu de la vinya en l’entorn natural de l’Anella Verda. Així ho ha anunciat el regidor Carles Caballero durant la presentació del projecte. Una iniciativa que pretén recuperar el patrimoni agrícola de la ciutat i la seva memòria històrica i, recuperar també, una varietat de cep autòcton, com és el Terrassenc. Una varietat que va desaparèixer pràcticament en la seva totalitat a principis del segle XX amb el procés d’industrialització que va viure la ciutat. En aquest sentit, Caballero ha volgut destacar que l’Ajuntament té «el deure de recuperar-la». Així doncs, atès que poden passar entre 4 o 5 anys fins arribar al 100% de la producció, l’Ajuntament pren la iniciativa i ha fet una tria inicial de les finques municipals fins a triar-ne una ubicada a l’Anella Verda. Un cop s’hagi preparat el terreny i s’acabin d’enllestir les condicions, s’obrirà un concurs que permetrà arrendar aquesta finca per un període de deu anys prorrogable fins a un màxim de 30. El futur llogater es farà càrrec del manteniment de la vinya i tindrà l’obligació de dedicar el 10% dels ceps al cultiu experimental per recuperar la varietat autòctona. L’Ajuntament, per la seva part, es responsabilitzarà de les feines estructurals de la parcel·la, de les instal·lacions. En total es plantaran 4.500 ceps. En aquest sentit, Carles Caballero, ha volgut explicar que recuperant la vinya es pretén «recuperar la història i la cultura al voltant del vi, incrementar l’heterogeneïtat de cultius i contribuir al fet que sigui un futur projecte econòmic de la ciutat». Per últim es vol incentivar a la participació ciutadana en la recerca dels ceps. És per això que es demana a la ciutadania terrassenca que enviin imatges a [email protected]

Terrassa amplia avui les àrees de vianants

A partir d’avui 1 de juliol Terrassa amplia les àrees de vianants al centre de la ciutat que multiplica per dos els espais lliures de contaminació i consolida la zona de baixes emissions Després de tres dècades que els vehicles desapareguessin dels primers carrers del centre de la ciutat, Terrassa amplia avui 1 de juliol les àrees de vianants suprimint el trànsit de pas a les àrees del Vapor gran, del Passeig Compte d’Ègara, del Vapor ventalló i de la Sèu d’Ègara. El govern municipal consolida així el projecte de vianalització i el seu compromís amb el medi ambient multiplicant per dos els espais lliures de contaminació i consolidant la zona de baixes emissions. A mitjans de juny el govern municipal ja va iniciar alguns canvis de sentit que han de facilitar l’accés a aparcaments, centres de formació i altres serveis, i que permeten conduir els veïns cap a les vies ràpides més properes, evitant el pas pel centre de la ciutat. El procés doncs, que va iniciar-se el passat 23 de juny en què el passeig del Compte d’Ègara el vial sud va canviar de sentit i va passar a ser d’entrada cap al carrer del passeig, culmina avui en què el passeig del Compte d’Ègarà, el vial nord, quedarà restringit respectant els accessos a l’aparcament i als garatges dels veïns. Així doncs a partir d’avui s’implanten quatre noves àrees de vianants al centre de la ciutat: a l’entorn del Vapor Gran, del Passeig del Compte d’Ègara, del Vapor Ventalló i al sector 2 de la Seu d’Ègara, just abans del pont de Sant Pere. El sector 1, que abasta tot l’àmbit de l’Antic Poble de Sant Pere, queda per a una fase posterior. Els canvis han estat sotmesos a un programa de difusió i debat amb els veïns, és per aquest motiu que la implantació de les noves àrees de vianants es va enrraderir, i també la pandèmia en va ser la causant. La vianalització forma part d’un pla que parteix d’un estudi sobre les zones de baixes emissions. El document aposta per pacificar la mobilitat al centre de la ciutat, evitant el trànsit de pas, ja que els vehicles provats són els responsables de gairebé el 80% del total d’emissions d’òxids de nitrogen degudes al trànsit.

Elisenda Alamany visita Terrassa. Buscant polítiques compartides entre grans ciutats

Elisenda Alamany visita Terrassa per conèixer l'acció de govern d'Esquerra Republicana a la ciutat. S’obre la possibilitat de traslladar la iniciativa del Ple de dones fins a Barcelona i el desenvolupament de polítiques de mobilitat sostenible compartides entre grans ciutats. La regidora d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Barcelona i consellera metropolitana a l'AMB, Elisenda Alamany, s'ha reunit aquest dimarts amb el portaveu del grup municipal d'ERC Terrassa i primer tinent d'alcalde, Isaac Albert, amb la regidora de qualitat democràtica i memòria històrica, Ona Martínez, i amb el regidor d’Urbanisme i medi ambient, Carles Caballero, per conèixer l'acció de govern a la nostra ciutat i analitzar possibles propostes a traslladar a la ciutat comptal i l'àrea metropolitana. Alamany s'ha mostrat molt interessada per l'aposta del govern de Terrassa en un nou model de mobilitat i el projecte per doblar les àrees de vianants a la ciutat i establir una gran zona de baixes emissions a Terrassa. Un projecte que ha pogut conèixer in situ passejant per pel carrer major i el centre de la ciutat on la vianalització dels carrers ja està instaurada des de fa temps. En aquest sentit Alamany ha compartit que «les ciutats estan en un moment decisiu i que les polítiques que desenvolupa Terrassa a favor de l’espai públic, de la recuperació de les ciutats per les persones, són claus per la gent de Terrassa però també pel país». Alamany ha volgut afegir que les polítiques que desenvolupa Barcelona afecten a Terrassa i al conjunt del país, com també a l’inversa. Per la regidora de Barcelona, «obrir diàleg per sumar esforços en el canvi en l’espai públic, la reactivació econòmica o el feminisme és poder anar més enllà». Per la seva banda Albert ha explicat que s’ha realitzat una reunió de treball per compartir els diferents projectes i polítiques que es fan a Terrassa i les decisions de Barcelona que estan afectant també a tot l’arc metropolità.

Terrassa presenta una campanya per reduir les actituds incíviques a l'Anella Verda

L’Ajuntament de Terrassa instal·larà senyalitzacions a l’Anella Verda per conscienciar a la ciutadania sobre la recollida de brossa a l’entorn natural i per què no es trepitgin els camps de conreu. Terrassa presenta una campanya gràfica per reduir les actituds incíviques a l’Anella Verda que consistirà em reforçar la senyalització a l’Anella Verda amb la col·locació d’un total de 30 cartells per recordar que els comportaments cívics com emportar-se la brossa i no trepitjar els camps de conreu s’han de complir per poder preservar i protegir el patrimoni natural que envolta la ciutat de Terrassa. En aquest sentit el regidor de Medi Ambient, Sostenibilitat i Energia, Carles Caballero, ha explicat que «de l’actitud i el comportament de les persones depèn la conservació de l’Anella Verda, un territori que tenim l’obligació de protegir tots i totes per conservar el nostre patrimoni natural». Alhora, Caballero ha recordat que en aquest territori també s’hi desenvolupen activitats agràries i ramaderes que «són una gran oportunitat pel territori, tant per l’economia local com de la projecció de la ciutat». I és que des de principis d’aquest any, el servei de manteniment de l’entorn natural ha recollit 49.540 quilos de tota mena de deixalles a l’Anella Verda, a banda de les col·laboracions d’entitats i voluntariat en què el regidor ha volgut mostrar l’agraïment per la seva tasca en defensa del medi ambient de part de l’Ajuntament. Carles Caballero ha aprofitat per presentar també la licitació del segon tram de l’Anella Verda, de 4,5 km de longitud i que se situa entre la carretera de Terrassa a Matadepera i la de Rellinars. Les obres s’iniciaran a finals d’aquest any està previst que estiguin enllestides el primer trimestre del 2022. Els treballs d'arranjament consistiran en crear dues portes d’accés i en millorar diversos camins. També es preveu condicionar tres àrees d’estada, fer plantacions puntuals de vegetació, senyalitzar tota la zona, clausurar camins no adequats i identificar zones degradades per fer una restauració ambiental, entre altres actuacions.

Ple de juny: a la cerca de consensos

El ple del mes de juny aprova les pautes per a la gestió i tramitació de les comunicacions d’infraccions al Codi Ètic per garantir la confidencialitat del procés i per dotar a l’Ajuntament d’un pla d’integritat.  El ple del mes de juny, que s’ha avançat i s’ha celebrat aquest dimecres 23 de juny pel matí al Saló de Plens de l’Ajuntament de Terrassa, abans de la revetlla de Sant Joan, s’ha desenvolupat de manera tranquil·la i amb consensos en la majoria de propostes presentades pels diferents grups polítics. En aquest sentit el ple municipal aprova la proposta de les pautes per a la gestió i tramitació de les comunicacions d’infraccions al Codi Ètic, unes pautes integradores del contingut del Codi Ètic i de Conducta i de les normes reguladores del funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern, que han de facilitar i concretar les actuacions que s’han de dur a terme i quins òrgans ho han de fer en el moment que arriba una comunicació a la Bústia Ètica. Amb aquestes pautes, l’Ajuntament de Terrassa, vol evitar l’ús de la Bústia Ètica per interessos partidistes, polítics o personals com es va veure fa uns mesos amb el primer informe de la Síndica, en què també es va incomplir la confidencialitat de les comunicacions. La proposta aprova al ple també parla del marc d’integritat institucional en què l’Ajuntament està treballant des de fa mesos. D’altra banda, Terrassa avança en la digitalització de l’administració per fer-la més transparent i propera a la ciutadania i reforçarà el servei de tecnologia per impulsar projectes en aquest àmbit i també es reforçaran els serveis de contractació en aquest àmbit. En aquest sentit, el Tinent d’Alcalde de Serveis Generals i Govern Obert, Isaac Albert, ha expressat que des de l’Ajuntament “s’està transformant l’administració i s’està construint un nou model organitzatiu que sigui capaç de donar resposta a les necessitats de la ciutat, enfortint serveis com tecnologia per una ciutat digital més àgil i propera davant la ciutadania”.

Ple de juny: Terrassa avança en bon govern i integritat pública

El ple del mes de juny aprovarà les pautes per a la gestió i tramitació de les comunicacions d’infraccions al Codi Ètic per garantir la confidencialitat del procés i per dotar a l’Ajuntament d’un pla d’integrita. El ple del mes de juny s’avança i se celebrarà el proper 23 de juny pel matí al Saló de Plens de l’Ajuntament de Terrassa. El govern municipal, de la mà de la regidora de Qualitat Democràtica, Ona Martínez, porta a ple les pautes per a la gestió i tramitació de les comunicacions d’infraccions al Codi Ètic. Unes pautes integradores del contingut del Codi Ètic i de Conducta i de les normes reguladores del funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern, que han de facilitar i concretar les actuacions que s’han de dur a terme i quins òrgans ho han de fer en el moment que arriba una comunicació a la Bústia Ètica. En aquest sentit, l’Ajuntament de Terrassa, s’ha volgut dotar d’aquestes pautes per evitar l’ús de la Bústia Ètica per interessos partidistes, polítics o personals com es va veure fa uns mesos amb el primer informe de la Síndica, en que també es va incomplir la confidencialitat de les comunicacions. D’altra banda, des de fa mesos el consistori s’està dotant d’un marc d’integritat institucional per fer l’administració més forta i transparent i en què demana als membres de la corporació que abans de jurar o prometre el càrrec rebin formacions sobre el contingut del Codi Ètic i de Conducta. El ple aprovarà el text refós de la Modificació Puntual del POUM en l’àmbit del sector d’activitats productives dels Bellots II. Amb l’aprovació del text refós, l’última passa per la seva aprovació definitiva properament, s’aconseguirà desenvolupar la implantació de noves activitats industrials i logístiques que contribuiran a la creació de nous llocs de treball en el sector de Bellots II que presenta bones perspectives de creixement en el marc d’una economia globalitzada i amb un creixement de pes del comerç electrònic.