Terrassa

Totes les opinions

Isaac Albert, Primer tinent d'alcalde de Serveis Generals i Govern Obert

Passem Comptes

Arribem a l’equador del mandat. Un bon moment per mirar d’on venim, que hem fet i com ho hem fet; un bon moment per mirar endavant i dir que volem seguir fent i com ho volem fer. Fa dos anys ens vàrem presentar a unes eleccions amb l’objectiu del canvi polític a Terrassa. El canvi, ni es pronostica ni es promet, es fa! I tot just fa dos anys signàvem un pacte entre Tot per Terrassa i Esquerra Republicana per un govern fort, estable, progressista que impulses, reimpulses i fes renéixer la ciutat de Terrassa.

Carles Caballero, regidor d'Urbanisme, Arquitectura, Medi Ambient, Sostenibilitat i Energia a l'Ajuntament de Terrassa

Terrassa verda

Un dels objectius del Programa de Govern per al mandat 2019-2023 és transformar la ciutat per implantar un nou model per viure millor, preservar el medi ambient, combatre la crisi climàtica i ser més sostenible en la gestió de residus, amb actuacions transversals recollides en l’horitzó per aconseguir una autèntica Revolució Verda. Els muniucipis i la ciutadania tenim un paper clau en la millora de la gestió dels residus plàstics, tant en foment de la reducció del seu consum, especialment dels plàstics d'un sol ús, així com la promoció de la seva correcte recollida i reciclatge.

Màrius Massallé

Deu anys després

Avui, 22 de maig de 2021, fa deu anys justos que vaig deixar de ser regidor de l’ajuntament de Terrassa. Ho havia estat durant dos mandats: 2004-2007 i 2007-2011. En tinc, d’aquells anys, un molt bon record. Poder-me dedicar al servei de la meva ciutat, primer a mitja jornada i més tard amb dedicació plena, era un dels millors desitjos acomplerts. Al primer mandat portava temes de solidaritat i d’impuls del català.

Xènia Albà, presidenta d'Esquerra Republicana de Terrassa

90 anys de republicanisme

Les eleccions municipals del 12 d'abril de 1931 van convertir-se en un autèntic plebiscit entre monarquia o república. Les forces republicanes i d’esquerres, encapçalades per la recentment creada Esquerra Republicana de Catalunya, van aconseguir una victòria clara, guanyant en la majoria de pobles i ciutats de Catalunya, també a Terrassa. El triomf de les forces republicanes a les grans ciutats va ser aclaparador i deixava pas a la proclamació de la República.

Cesc Poch i Ros, Director de l'Agència Catalana de la Joventut

Tocades i tocats pels conglomerats

És conegut que Asja Lacis i Walter Benjamin van concebre la idea de porositat, explicant la societat i la vida napolitana, mediterrània i oberta, evocant les roques volcàniques, poroses, del substrat i les cases de Nàpols1. Ho van publicar en un article del 1925 en una de les lectures més plaents i suggerents que es poden tenir, sobretot en temps pandèmics i de confinament, en una reivindicació de la ciutat oberta.

Teresa Ciurana, tinenta d'alcalde de Cicles de la Vida

La construcció d'una ciutat per a totes les edats

No és cap secret que en dues generacions hem passat de les llars extenses on convivien tres o més generacions a llars amb una mitjana de tres membres. A banda dels impactes que això té en la planificació urbanística i la configuració de la ciutat, hi ha altres elements que cal tenir en compte i que potser no tenen l'atenció que es mereixen a dia d'avui, i un de molt important és la relació quotidiana de canalla i adolescents amb els avis, i que és sovint inexistent.

Jovent Republicà

Lluitar pels drets de les persones trans és lluitar pels drets de tothom

El passat mes de març vam portar al Ple una proposta de resolució per defensar els drets de les persones trans, un col·lectiu que ha estat discriminat de manera injustificada sistemàticament en l’àmbit polític, social i laboral. Com a societat ens podem permetre que l’atur entre les persones trans sigui del 80%? La resposta ha de ser un rotund NO.  Des de Jovent, vam denunciar greus problemàtiques que es mantenen des de fa anys, i instar a les institucions espanyoles per tal que treballin per canviar-ho.

Isaac Albert, Primer tinent d'alcalde de Serveis Generals i Govern Obert

No parlem de la pandèmia (massa)

Ha passat més d'un any des de l'arribada de la pandèmia a Catalunya i a Terrassa i potser ha arribat el moment de deixar de parlar-ne. O, si més no, de parlar-ne massa. És evident que la Covid-19 ha suposat un sotrac a la realitat global del món i a la particularitat de totes les persones que el conformen. Ens queda, des de la política de proximitat, la gestió que sempre ens pertoca des del municipalisme del cara a cara amb les conseqüències socials i econòmiques de la crisi generada per la malaltia global.

Pep Forn, regidor a l'Ajuntament de Terrassa

És de justícia de gènere

Fa pocs dies vam celebrar el segon Congrés de Dones, Ciència i Tecnologia que us convido a veure en diferit a través del Canal de Youtube de l’Ajuntament de Terrassa. I convido especialment els homes i les persones joves perquè tenim molta feina a fer i l’hem de fer entre totes i tots. Hem de fer pedagogia, perquè els esteroptips i rols de gènere són una construcció social i perquè l’educació és fonamental per realitzar un canvi sociocultural en l’elecció d’estudis tecnològics i en tots els àmbits de la vida.