Torelló

Benestar, serveis públics, suport a AMPES i entitats, suport a empresa i comerç i suport als esdeveniments del poble, línies vermelles dels republicans

Lluís Sabatés, d'ERC-JpT
El Ple ordinari de febrer va servir per aprovar els pressupostos municipals per aquest exercici, que puja a 13.330.558,19€, lleugerament superior al de l'exercici anterior.
Tal com va afirmar l'alcalde, Santi Vivet (CiU), són uns pressupostos que han estat treballats i acordats amb ERC-JpT, marcats per la disminució dels ingressos d'altres administracions supramunicipals, com l'Estat i la Generalitat, factor, però que es va poder rectificar parcialment amb les ordenances, sobretot amb l'IBI, una puja que per la gran majoria de la població de Torelló li suposava una pujada anual inferior als 60€.
Amb aquest escenari, el pressupost contempla un augment de més del 50% de la inversió respecte l'any passat (amb projectes del Pla de Barris com el C/Rocaprevera, la segona fase de Can Parrella i la caseta dels jardins Vicenç Pujol, entre d'altres), i el manteniment dels llocs de treball de l'ajuntament, així com dels serveis i l'obertura de nous, com la Carrera o l'equipament de la Plaça Nova destinat a entitats i a Ràdio Ona.
Lluís Sabatés, va fer de portaveu dels republicans en la defensa del posicionament en els pressupostos. El regidor d'ERC-JpT va defensar la feina feta pel seu grup i per l'equip de govern i que la voluntat del seu grup ha estat la d'aportar idees per millorar Torelló. Cosa que ja s'havia fet d'altres anys, però que mai s'havia volgut l'aportació d'ERC per l'alcalde Miquel Franch (PSC).
Sabatés va reclamar una bona gestió del pressupost per tal de reduir la despesa corrent durant aquest exercici i executar un pla de xoc d'estalvi per tal de poder-ho fer, un pla d'estalvi que el PSC sempre havia dit que faria i que no s'ha trobat per enlloc. També va afegir que aquest és el primer pressupost del mandat i que hi havia marge de millora, treballant a mitjà termini i amb la implicació dels polítics, treballadors i ciutadans de Torelló.
Lluís Sabatés va manifestar quines eren les condicions mínimes per acordar els pressupostos amb CiU: "no reduir la dotació de les polítiques de benestar, mantenir els serveis públics, mantenir el suport a les entitats i AMPES, no afeblir i redefinir les polítiques de promoció econòmica i, finalment, mantenir el suport pel manteniment dels esdeveniments que donen vitalitat al nostre poble i que ens situen al mapa".
Finalment, el regidor independentista va manifestar la voluntat d'ERC-JpT d'expressar públicament que "estem disposats a implicar-nos fins allà on faci falta per ajudar i ser partícips en l’execució d’aquests pressupostos i dels projectes" que vagin "més enllà d’aquest primer any en una visió més completa del mandat"; per concloure que en les converses mantingudes "hem coincidit en moltes coses i en les que no hem sabut trobar un punt d’entesa que segur que serà beneficiós per Torelló".
Els pressupostos van ser aprovats amb els vots de CiU i ERC-JpT, amb el vot contrari de PSC i ICV-EUiA i l'abstenció de PxC.
En el Ple, que va ser escenari d'una protesta del comitè d'empresa i treballadors de l'ajuntament, es van tombar dues mocions de PxC.

Bloc de Jordi Casals: Més enllà del pressupost