Torelló

Joan Tardà i Berta Faro van protagonitzar un acte presentat per Jordi Casals

L'auditori de la Cooperativa
L'auditori de La Cooperativa de Torelló es va omplir de gom a gom per escoltar a Berta Faro i Joan Tardà, en l'acte de campanya electoral que es va fer al poble, el dijous 22 de novembre.
L'acte va ser presentat per Jordi Casals, Tinent d'alcalde de Torelló, que  va reclamar "estar a l'alçada de les circumstàncies", els ciutadans escollint la millor opció pel país, els partits fent una campanya propositiva i no basada en atacs partidistes, i tots plegats per ser capaços de portar Catalunya a la llibertat, recordant tots els que "han dit que volien la independència però que no la veurien" i que ens han deixat ja o els que "ens deixen ara que encarem el procés de la independència de forma irreversible" recordant a una històrica militant, la Lola de Calldetenes, que va morir de sobte als 61 anys al tornar del míting de Junqueras a Vic.
Berta Faro, candidata independent d'ERC Osona, a parlar del valor de la implicació de la ciutadania en la política i de la importància de la plataforma Catalunya Sí, d'independents en suport a Junqueras. Va fer un paral.lelisme entre Catalunya Sí que acompanya a ERC en aquestes eleccions al Parlament i la plataforma ciutadana Junts per Torelló, que va presentar-se en coalició amb ERC a les eleccions municipals, i que Faro n'era la cara més visible.
Per acabar, Joan Tardà, diputat al Congrés de Madrid per ERC, va lligar la lluita nacional amb els drets socials, afirmant que no podíem deixar-ne perdre més perquè els "drets que perdem avui ja no els recuperarem en molts anys". Tardà també va voler deixar clar que sí hi havia una proposta seriosa per posar fil a la consulta per la independència, ERC no posarà cap pal a les rodes per fer-ho a CiU, però que empenyeria perquè "no es faci un pas enrere" i perquè s'acceleri el procés, "com a molt tard s'hauria de fer la consulta al 2014", va dir el diputat.
Tardà va anar més enllà d'aquestes eleccions i va animar a treballar perquè ERC a partir d'ara ja treballi per esdevenir el pal de paller de l'esquerra catalana per tal que la nova república catalana "sigui el més social justa possible, perquè els republicans entenem l'estat per construir una societat justa".
L'acte es va acabar amb intervencions del públic que van rebre la resposta de Joan Tardà.
Abans d'aquest acte, Joan Tardà, va aturar la campanya a Osona per veure el reportatge de "Torelló 8.0" al Festival Internacional del Cinema de Muntanya.