Torelló

Notícia

650 alumnes de Torelló participen en sessions informatives de l'ordenança de civisme

Jordi Casals en la presentació dels agents cíviics
Jordi Casals en la presentació dels agents cíviics
En el marc del projecte ‘Viu i conviu al Nucli Antic’, que impulsa el Pla de Barris, s’ha organitzat un cicle de sessions específicament ideades per als alumnes de les escoles del municipi. En total, entre els mesos de març a juny, s’han fet 26 sessions als diferents centres educatius, que ha representat la participació de 650 alumnes.

En el decurs d’aquestes sessions, els alumnes passaven a ser els protagonistes actius de l’activitat. Així, se’ls convidava a compartir les seves pròpies experiències i coneixements per tal de poder opinar i reflexionar conjuntament sobre la necessitat d’una cultura cívica i de respecte entre la ciutadania.

Mitjançant una metodologia participativa i dinàmica s’han creat ponts comunicatius i de diàleg per a incentivar que l’alumnat es plantegi les conseqüències i repercussions que poden tenir els seus actes en l’àmbit de la convivència ciutadana. Per altra banda, les sessions també han servit per apropar l’Ajuntament al poble i així resoldre dubtes que l’alumnat tenia sobre actuacions concretes.

Jordi Casals, responsable de l'Àrea de Seguretat i Ciutadania, ja va dir en el seu moment que davant l'aprovació de l'ordenança de civisme calia una fase d'informació i difusió de la mateixa. A més de les escoles, també se n'han fet i se'n faran amb diferents col.lectius de torellonencs.


En total, han participat en la campanya més de 650 alumnes de les escoles Sagrats Cors, Fortià Solà i Vall del Ges, l’IES Cirviànum, el PQPI i el Centre de Formació d’Adults. 

Les sessions s’han estructurat en tres parts. En primer lloc, s’informava de conceptes com ara el civisme, l’ordenança de convivència, les tasques i funcions dels agents cívics. D’aquesta manera, es creava un marc de reflexió i diàleg conjunt. Per últim, es treballaven aspectes més pràctics mitjançant una activitat de caire més lúdic on els alumnes posaven en pràctica els coneixements treballats.

El projecte s’emmarca dins la convocatòria de Treball als Barris 2012 i està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya amb el cofinançament del Fons Social Europeu.
 

(font: www.ajtorello.cat)