Torelló

Jordi Casals i Xevi Lozano donen les insignes als regidors infantils del curs 2013-14

Consistori infantil (20013-14)
Els setze regidors infantils representants de les escoles Vall del Ges, Fortià Solà, Sagrats Cors i Rocaprevera van prendre possessió del seu càrrec durant l'acte de constitució del Consistori Infantil de Torelló, corresponent al curs 2013-2014, que es va fer aquest dimarts a la tarda a la sala de plens de la Casa de la Vila. L'alcalde accidental, Jordi Casals, els va donar la benvinguda i els va convidar a defensar els interessos dels seus companys de classe i de les escoles "més enllà dels vostres particulars", i per tant, "a tenir una visió de servei públic". Casals va desitjar-los "un bon mandat" i a conèixer com funciona "l'Ajuntament i la democràcia".

Tall de veu de Jordi Casals: "heu de defensar els interessos dels vostres companys més enllà dels vostres interessos particulars"

Tot seguit els regidors infantils, alumnes de 6è de primària, es van comprometre a les funcions del càrrec i van rebre la insígnia amb l'escut de Torelló. També van aprofitar per pronunciar unes paraules i es van mostrar il?lusionats de poder formar part del Consistori Infantil. Alguns van explicar que havien fet unes eleccions a l'escola per escollir els seus representants, mentre que d'altres van avançar alguns aspectes que caldria millorar al poble com "col·locar més papereres, reobrir el cinema El Casal, donar un ús al camp de futbol del Montserratí o tenir un parc on els gossos puguin fer les seves necessitats". En Marc, de l'Escola Fortià Solà, va explicar que "els nens també tenim dret a decidir i podem aportar idees molt bones".

Per la seva banda, el regidor de Ciutadania Activa, Xevi Lozano, va exposar als assistents que el Consistori Infantil "canvia el seu funcionament" perquè els regidors puguin fer "més propostes" i tinguin més capacitat de decidir "en temes concrets".

Fins al moment l'alcalde encarregava un treball als alumnes que havien de desenvolupar durant el curs, mentre que a partir d'ara es realitzaran "tres sessions de treball" on es proposaran diversos temes a treballar i d'aplicació immediata. Tant el regidor de Ciutadania Activa, Xevi Lozano, com el segon tinent d'alcalde, Jordi Casals, es van posar a disposició dels alumnes i també ho van fer en nom dels seus companys de Consistori. I és que per completar el coneixement del funcionament de l'Ajuntament, cada escola podrà demanar la compareixença a l'aula de l'alcalde, els regidors o els tècnics municipals A l'acte també hi va assistir la regidora de Cultura, Núria Güell, la regidora de Benestar Social, Salut Pública i Polítiques d'Igualtat, Carme Francolí i la regidora del PSC, Irene Hernández.

Font: www.radioona.com