Torelló

Marta Rovira es reuneix a Torelló amb el col·lectiu "Perquè no ens fotin el tren"

La Diputada d'Osona Marta Rovira, acompanyada dels regidors d'ERC-Junts per Torelló Jordi Casals i Xavier Lozano, va reunir-se aquest dimarts 26 de novembre amb representants del col·lectiu "Perquè no ens fotin el tren", a Torelló.

Durant la reunió els membres d'aquest col·lectiu van fer arribar a la diputada la reivindicació de necessitat de canviar el model de la tarifa, passant al sistema de tarifa integrada, com a mínim, fins a Ripoll. Davant la nova modalitat T-Mobilitat, que s'ha d'aplicar a partir del 2015, des del col·lectiu demanen una mesura transitòria amb descomptes pels usuaris. A més, van reclamar el manteniment per a les estacions, van sol·licitar l'augment de la seguretat a la via tot millorant el servei i la pròpia senyalització, i augmentar la freqüència i el nombre de trens. També es va demanar especial atenció davant la voluntat de retirada de personal i instal·lació de màquines expenedores de bitllets, sense capacitat de pagar en efectiu en estacions, com ara la de Torelló.

Per la seva banda, el regidor de Torelló Jordi Casals, va demanar a la diputada que vetllés pels acords parlamentaris presos al respecte i dels compromisos adquirits pel Conseller Santi Vila en la reunió mantinguda a l'octubre amb ajuntaments i consells comarcals d'Osona i Ripollès.

Finalment, Rovira es va comprometre a portar aquestes reivindicacions al Parlament i a treballar per tal que es compleixi el punt 4 de la proposta de resolució número 14 del Debat de Política General sobre infraestructures i mobilitat, que va ser presentada i aprovada per ERC i CiU. En aquesta resolució s'esmenta el canvi de model tarifari pel transport públic a mitjà termini, però també acorda que s'ha de trobar una solució transitòria fins llavors, donant resposta a les demandes del territori i que, a més, han tingut el suport parlamentari en moments anteriors.