Torelló

Amb aquest acord, tancat pel tinent d'alcalde Jordi Casals, es clou el procés participatiu pels canvis de sentit dels carrers del barri de Montserrat

Jordi, Casals, Jordi Casals
Jordi Casals, 2n Tinent d'Alcalde de l'Àrea de Ciutadania i Seguretat
Després d’un seguit de reunions per copsar totes les sensibilitats de veïns i comerciants del barri de Montserrat, finalment s’ha tancat el procés de negociació dels canvis circulatoris que s’implantaran en alguns carrers del veïnat. Aquests canvis s’implantaran durant el primer trimestre de l’any vinent i tenen per objectiu essencial millorar la mobilitat al barri, tant de vianants com de vehicles, partint de la premissa bàsica de primar la naturalesa residencial dels barris per sobre del concepte de lloc de pas.

El procés per acordar aquestes modificacions circulatòries ha comptat amb diverses fases participatives, on tots els afectats han pogut manifestar la seva opinió. Des de la regidoria es van elaborar tres propostes que es van analitzar en el si del Consell municipal de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, on hi ha representació de les associacions de veïns, Protecció Civil, l’agrupació de comerciants, les autoescoles, etc. D’aquí en va sortir una proposta que es va presentar a l’AAVV del barri de Montserrat, i posteriorment, amb algunes correccions, es va fer una assemblea de barri. El document que en va resultar ha estat debatut en dues noves reunions del tinent d’alcalde de Ciutadania i Seguretat, Jordi Casals, i de l’inspector de la Policia Local, Sergi Gràcia, amb l’AAVV i els comerciants del veïnat.

Així, en aquesta darrera fase del procés encara s’han introduït alguns canvis. A la proposta que es va presentar a l’assemblea de barri s’hi ha fet algunes modificacions (al carrer Canigó, al darrer tram del carrer Puigroví i a l’últim tram del carrer Núria), propiciades per les aportacions de veïns i botiguers.

D’aquesta manera es dóna per tancat el procés i es calcula que al llarg del primer trimestre de 2014 s’aplicarà la nova mobilitat al barri. A més d’alguns canvis de sentit als carrers, es farà una revisió de les places d’aparcament i s’aplicaran mesures per incrementar la seguretat a les cruïlles. Al centre cívic i als comerços del barri es distribuiran plànols amb totes les modificacions circulatòries.

Segons Jordi Casals, la valoració “és molt positiva pel fet d’haver arribat a una proposta satisfactòria, amb l’acord de l’AAVV i dels comerciants”. El procés que s’ha seguit suposa “un canvi de paradigma a l’hora de treballar un aspecte que afecta directament als veïns i de treball intern a l’Ajuntament” que representa “l’inici d’una nova forma de relació entre ciutadania i política local”.