Torelló

Notícia

Aquesta campanya, emmarcada en el Pla de Barris, es posa en marxa per la campanya de Nadal i la posterior de Rebaixes.

Jordi Casals, comerç, obrim la paradeta, torelló
Presentació Obrim la Paradeta
‘Obrim la paradeta’ és el nom de la campanya que s’ha posat en marxa a Torelló per tal d’incrementar la vida comercial al nucli antic del municipi. Aquesta iniciativa que coincidirà en el temps amb les festes de Nadal, l’impulsen conjuntament el Pla de Barris i l’àrea de Comerç de l’Ajuntament.



‘Obrim la paradeta’ consisteix a posar a disposició dels comerciants diversos locals buits del centre del municipi. La idea és que guarneixin els aparadors i mostrin el seu producte i, així, col·laborar a dinamitzar el comerç i promocionar aquests locals buits. Per tant, l’objectiu té dos fronts: donar a conèixer l’activitat dels comerciants (mostrant l’oferta comercial i afavorint un circuït comercial continu); i donar a conèixer els locals comercials disponibles (millorant la imatge dels locals tancats i augmentant la possibilitat d’una eventual compra o lloguer).

L’Ajuntament ha inventariat els locals buits del nucli antic i n’ha identificat una vintena (entre botigues i entitats financeres tancades). A partir d’aquí s’ha contactat amb els propietaris per demanar-los la cessió per aquesta campanya. Els locals cedits s’han ofert a tots els comerciants de Torelló que, d’aquesta manera, poden disposar, gratuïtament, d’un aparador al centre del municipi per promocionar i exposar el seu producte o la seva activitat comercial. Els locals comercials buits que, pels seus condicionants tècnics no es poden utilitzar com aparador, s’han guarnit amb uns vinils per evitar la discontinuïtat comercial i amb eslògans al·lusius a la campanya. El projecte ‘Obrim la paradeta’ abasta la campanya de Nadal i les rebaixes.

Per una banda, hi ha dos locals buits on s'hi han posat vinils. Es tracta de l'antic Punt 16, propietat de l'Ajuntament, i l'antiga Moda, a la plaça Nova. Properament també se'n col·locaran a la Caixa Penedès del carrer del Pont. En cas que els locals s'omplin "es retiraran els vinils". I, per altra banda, hi ha tres establiments buits de la plaça Nova que s'han cedit al consistori i que estan ocupats per 5 comerços que són: la Perfumeria i Perruqueria Carme Ortega, Body Mims, Joieria Carrera, Tres 9 i taller mercànic SB Motor. Pel que fa a la plaça Vella hi ha un local on s'hi ha situat l'establiment La Trepa. D'aquesta manera totes les botigues de Torelló tindran accés a tenir presència "al centre del poble".

La primera fase del projecte és desenvolupar la campanya al nucli antic del municipi, però també es preveu ampliar-la "als altres eixos comercials de la població". El regidor de Comerç, Jordi Casals, va exposar que el consistori "va fer un buidatge dels locals comercials buits al centre del poble" i que se'n van comptabilitzar "una vintena", alguns dels quals "ja s'han omplert". 

El regidor també va aprofitar per valorar l'estat de salut del comerç local, i tot i reconèixer que la situació actual "és complicada", va afirmar que els comerciants "no han caigut en la resignació", sinó que tenen ganes "d'organitzar activitats i promocionar-se". Ajuntament i comerços volen conscienciar els torellonencs i torellonenques "que comprin a Torelló, ja que no només beneficia el comerç, sinó a tot el poble".

(fonts: www.el9nou.cat www.ajtorello.cat i www.radioona.com)