Torelló

Tots els grups voten contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia

Sergi Cercós, de Tal com Som, intervinguent al Ple
Tots els grups municipals representats a l’Ajuntament de Torelló, en el ple d’aquest dilluns, van donar suport a una proposta contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia. En virtut d’aquesta proposta, impulsada des de l’Associació de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTB) Talcomsom, Torelló es declara municipi respectuós amb la diversitat sexual i amb la realitat de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals i contrari a la discriminació de les persones per raó de la seva orientació i/o identitat sexual.

El portaveu d'ERC-JpT, Jordi Casals, va afirmar que "s'ha de persistir en la lluita cívica contra la discriminació i l'ocultació del col.lectiu LGTB", pel republicà a més de la conciencació i la lluita contra la discriminació, cal normalitzar el col.lectiu homosexual i transexual davant els qui els discriminen, marginen i els volen fora de la vida pública. Casals també va posar en valor un taller que s'ha fet al respecte a l'institut des de la regidoria de Joventut, que lidera Xevi Lozano.

L’Ajuntament es compromet a donar suport a la proposició de llei de drets de les persones gais, lesbianes i transsexuals i per l’eradicació de l’homofòbia, les lesbofòbia i la Transfòbia, presentada al Parlament de Catalunya i aprovada pel Consell Nacional LGTB. I a, tal com s’ha fet els darrers anys, fer onejar la bandera de l’arc de Sant Martí a l’Ajuntament els dies 17 de maig, Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia i el 28 de juny, Dia Internacional de l’Orgull LGTB.

D’altra banda, l’Ajuntament de Torelló elaborarà, en col·laboració amb l’Associació LGTB Talcomsom i altres entitats, un pla local contra l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia en el decurs d’aquest any.

Al final de la sessió, un representant de l’Associació LGTB Talcomsom va intervenir per agrair a l’Ajuntament la seva posició davant la proposta i va recordar que l’any 2008, Torelló ja havia aprovat una moció de suport al col·lectiu LGTB i que va ser el primer municipi de la comarca a penjar la bandera de l’arc de Sant Martí al balcó de la Casa de la Vila cada 28 de juny, dia de l’orgull LGTB. El portaveu de l’associació va valorar la importància de la implicació de les administracions locals, que són les administracions més properes a la ciutadania, en la lluita contra la LGTBfòbia.

(font: www.ajtorello)