Torelló

Jordi Casals: "els valors aportats per ERC-JpT són els de la responsabilitat, la implicació, la proximitat, l'ambició per Torelló, la capacitat d'innovació i, sobretot, l'honestedat"

100, 100 setmanes, govern, torello
Presentació de #100setmanes
Els tres regidors del grup municipal de la coalició d'ERC i Junts per Torelló (ERC-JpT), van fer valoració de la seva presència durant les primeres 100 setmanes a l'equip de govern de l'ajuntament de Torelló.
Jordi Casals, 2on Tinent d'Alcalde de Ciutadania i Seguretat i regidor de Comerç i Turisme i portaveu d'ERC-JpT, va posar especial èmfasi en una nova manera de fer política a l'ajuntament els valors aportats pels regidors del grup són els de la responsabilitat, la implicació, la proximitat, l'ambició per Torelló, la capacitat d'innovació i, sobretot, l'honestedat i el servei públic.
Casals es va mostrar satisfet amb "la implicació en les seves responsabilitats i la proximitat amb els veïns" de tots els regidors d'ERC-JpT. A més, el fet d'entrar en el govern en uns moments tant complicats fruit de la crisi i també a nivell polític, davant l'important auge del grup xenòfob de PxC, demostren un grau de responsabilitat molt important per part dels republicans.

Implicació, proximitat i ambició per un poble dinàmic
En quan a la implicació, Jordi Casals va posar damunt de la taula la seva implicació personal en matèria de seguretat ciutadana i de convivència, una regidoria, la de Seguretat, que és de les considerades complicades, però que si algú vol accedir a l'alcaldia ha de ser capaç d'encarar, i "ERC-JpT aspirem a l'alcaldia", va reblar Casals.
ERC-JpT en el govern de coalició amb CiU, ha suposat "un grau d'innovació i de seguiment d'un projecte de poble dinàmic i més participatiu, amb un ajuntament proper vers els ciutadans". Pel portaveu d'ERC-JpT "el més important per un ajuntament han de ser les persones", per això tots tres regidors sempre estant disposats "a escoltar i dialogar amb els veïns i entitats que així ho desitgin", i "a incorporar propstes" interessant pel poble que es puguin fer.
En quan al dinamisme de Torelló, Casals va apuntar a tota l'activitat referent a la promoció del comerç de proximitat, així com implicar l'ajuntament amb esdeveniments com el Festival Internacional de Cinema de Muntanya, amb la Jornada Gastronòmica i els Menús del Festival, o amb propostes d'entitats com ara el Pescabirres o activitats de comerços i veïns.
En l'aspecte de la promoció econòmica de Torelló, Casals apunta el salt qualitatiu en el suport i dinamització comercial, triplicant el pressupost municipal i establint un pla d'actuació anual de dinamització comercial amb la Nit de Botigues, la consolidació de dues edicions de botigues al carrer, la campanya de premis dels comerços o la campanya pels locals buits "Obrim la Paradeta". Casals, regidor de Comerç valora que s'ha buscat sempre el consens amb el teixit comercial de Torelló, a través de reunions periòdiques obertes a tot el comerç local.
Jordi Casals, també regidor de Turisme, ha manifestat que per fi a Torelló s'ha establert una estratègia de promoció turística, al costat dels pobles que formen part del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, sota la marca "Boscos del Pre-Pirineu", amb col.laboració amb Osona Turisme.

La vessant social de les polítiques a Torelló
Lluís Sabatés, 4t Tinent d'Alcalde d'Urbanisme i regidor d'Ensenyament, ha posat especial èmfasi en el manteniment dels serveis municipals, sobretot en els educatius. "Per ERC-JpT, l'educació és una prioritat i hem batallat, batallem i batallarem pel manteniment de l'oferta educativa municipal d'arts plàstiques, música i les escoles bressol", va manifestar el regidor.
A més dels serveis educatius, Sabatés es va felicitar perquè aquest equip de govern de coalició ha assegurat i augmentat el suport de serveis socials, sota el principi que van manifestar a l'hora de rubricar l'acord de govern tant Santi Vivet com Jordi Casals: "no podeim deixar ningú a l'estacada". Finalment també va afegir que des de la dimensió social s'ha adaptat el reglament dels horts urbans per facilitar-ne l'accés als aturats.
També en l'àmbit social, Lluís Sabatés ha manifestat l'aposta clara per les polítiques d'accés a l'habitatge ja sigui a través dels pisos de promoció pública com a través de l'Oficina d'Habitatge.
Sabatés també va explicar la feina que ha fet l'equip de govern posant ordre en alguns aspectes interns de l'ajuntament, com ara el de licitar serveis (com ara el de l'Escola de Música caducada des del 1999), impulsant una millora del mateix servei a través dels projectes de les licitacions.
Per acabar, Sabatés també va posar en valor les accions per l'estalvi energètic.

Participació ciutadana de debò
Per la seva banda, Xevi Lozano, regidor per Junts per Torelló de Ciutadania Activa, Joventut i Infància i Medi Ambient, ha exposat una aposta per la participació ciutadana ja sigui a través dels Consells Municipals o l'Assemblea de Barri, de nova creació, que es va portar a terme per primera vegada al Barri de Montserrat i que "és una experiència nova de participació, però de participació real" a Torelló. Lozano també va posar en valor l'elaboració del Pla Local de Joventut a partir d'un procés de participació amb joves de Torelló. Però segons el regidor, queden encara coses pendents en aquest àmbit com ara la creació dels òrgans de participació que han de substituir els plenaris dels patronats de Ràdio Ona i el Teatre Cirviànum, així com el no reeixit Consell de Joves, però en aquest cas ha de sorgir de la voluntat dels mateixos joves.
En quan a Medi Ambient, Xevi Lozano va emfatitzar amb el Pla de l'Arbrat, com una eina per treballar de forma planificada i seguint uns criteris per actuar en l'arbrat de Torelló.

Bona sintonia en el govern de coalició
Finalment, i per acabar, Jordi Casals va voler posar en valor el govern de coalició amb CiU i la bona sintonia amb l'alcalde Santi Vivet per tal d'impulsar noves polítiques i noves maneres, sobretot davant un escenari de crisi social i econòmica important. Essent concients que en una coalició ningú pot aspirar a aplicar el 100% el seu programa i que cal arribar acords des de la diversitat que representa cada grup.
Per Casals, Torelló "té un equip de govern estable i fort, que li permet prendre decisions i governar".
El republicà també ha ressaltat el compromís d'aquest equip de govern amb el procés sobiranista que viu Catalunya, "un compromís molt diferent de l'anterior equip de govern", liderat per Miquel Franch i amb es PSC fent coalició amb CiU.