Torelló

Els voluntaris de Protecció Civil col.laboraran en el servei de proximitat en l'àmbit rural

Policia,torello
Policia de proximitat
El 2013 ha estat un any de retrocés pel que fa a l’activitat delictiva a Torelló. Almenys això és el que posen de manifest les dades recopilades per la Policia Local i que es van presentar aquest dijous al matí, a les dependències policials, en presència del regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Jordi Casals, i l’inspector de la Policia Local, Sergi Gràcia.

A partir d’ara, la Policia Local de Torelló disposarà de la figura de l’agent de proximitat, una nova línia de treball que complementa la feina policial als àmbits del trànsit i la seguretat ciutadana. Aquesta funció de proximitat implicarà un contacte continuat de l’agent amb els comerços, les entitats i la ciutadania. En l’àmbit rural també s’implantarà aquesta funció, gràcies a la col·laboració dels voluntaris de Protecció Civil.

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Jordi Casals, n’ha fet la presentació i ha explicat que “ja feia temps que estàvem treballant en la figura de l’agent de proximitat i ara l’hem pogut implementar”. En aquest sentit, la intenció de la regidoria és, a més de crear la figura, “consolidar-la”.
Específicament, l’agent de proximitat “es dedicarà en exclusiva a les tasques de proximitat, és a dir, contacte amb els comerços, interlocució amb les associacions de veïns, mediació en conflictes veïnals... L’agent ha de ser una referència per als ciutadans que podran fer-li arribar qualsevol tema. Llavors l’agent gestionarà aquesta informació per poder-hi actuar o derivar-la a d’altres departaments de l’Ajuntament”.

L’inspector de la Policia Local, Sergi Gràcia, comentava que l’agent “tindrà un horari diferenciat dels torns ordinaris”, ja que treballarà de dilluns a divendres, en horari de matí i tarda. Així, a més de les tasques genèriques de relació amb la gent o les entitats, l’agent també podrà donar suport a les entrades i sortides de les escoles o atendre les visites dels centres escolars a la comissaria.

Per altra banda, Protecció Civil “ens ajudarà amb tot el tractament de proximitat a l’àmbit rural, a les cases de pagès”. Tot i que la Policia, periòdicament, feia visites a les masies –“no amb la regularitat que volíem”-, ara, gràcies a Protecció Civil, “es podrà fer d’una manera regular”. Serà un treball coordinat que permetrà estendre el servei de proximitat a l’àmbit rural.

Tant el regidor com l’inspector creuen que la nova figura suposarà una millora considerable en el servei: “sense perdre atenció a la feina habitual, hem pogut destinar un agent a fer aquestes tasques”.

(font www.ajtorello.cat // vídeo www.el9nou.cat )