Torelló

Aquest dijous comencen els canvis de direcció del Barri de Montserrat

Mapa dels canvis de direcció al Barri de Montserrat
A partir de dijous vinent, 19 de juny, es començaran a aplicar els canvis circulatoris del barri de Montserrat. Els canvis es faran en dues fases: la primera, que s'aplicarà a partir de dijous, anirà del carrer Montesquiu al carrer Rafael de Casanova. La segona, que s'aplicarà durant l'estiu, anirà del carrer Montesquiu al carrer Espona.

Aquests canvis, que en el seu moment es van debatre i consensuar en una assemblea de veïns i amb els comerciants, tenen per objectiu essencial millorar la mobilitat al barri, tant de vianants com de vehicles, a partir de la idea bàsica de primar la naturalesa residencial dels barris per sobre del concepte de lloc de pas.

El procés per acordar aquestes modificacions circulatòries ha comptat amb diverses fases participatives, on tots els afectats han pogut manifestar la seva opinió. Des de la regidoria de Seguretat Ciutadana i Mobilitat es van elaborar tres propostes que es van analitzar en el marc del consell municipal, on estan representades les associacions de veïns, Protecció Civil, l’agrupació de comerciants, les autoescoles, etc. D’aquí en va sortir una proposta que es va presentar a l’AAVV del barri de Montserrat, i posteriorment, el mes d’octubre, es va fer una assemblea de barri. El document que en va resultar va ser debatut en diverses reunions entre l’AAVV, els comerciants del veïnat, l’Ajuntament i la Policia Local, amb el Tinent d'Alcalde de Ciutadania i Seguretat Jordi Casals. En aquesta fase del procés, encara es van incorporar algunes aportacions de veïns i botiguers.

Un cop instal·lada la nova senyalització, dijous entraran en vigor les modificacions. A més d’alguns canvis de sentit als carrers, es farà una revisió de les places d’aparcament i s’aplicaran mesures per incrementar la seguretat a les cruïlles. Durant aquests dies es farà una bustiada informativa als domicilis dels carrers afectats.

(www.ajtorello.cat)